הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

17 אוקטובר, 2016 פורסם ב כתבות מומלצות, תמונת השבוע
תגובה אחת

טיפים לשנת הלימודים החדשה

מתרגשים? גם אנחנו. עמית ססבון, סטודנט שנה ב' (לאזרחות ולימודי ארץ-ישראל) ודור בר, סטודנטית שנה ג' (לחינוך מיוחד ומדעים) החליטו לפנק אתכם בכמה טיפים לשנה החדשה

עמית סבבון ודור בר

 גם אנחנו כמוכם, מקווים לפחות, מתרגשים לקראת השנה החדשה. לכן, כדי להרגיע את הרוחות, הכנו כמה טיפים עבורכם ואנו מקווים שהם יעזרו לכם להעביר את השנה בכיף ובהצלחה! כל מה שנכתב כאן מיועד לכלל הסטודנטים אך במיוחד עבור סטודנטים המתחילים את שנה א'

  1. מצב רוח טוב – זכרו לבוא איתו. בכל זאת "אני בחרתי ללמוד את מה שרציתי", לא ככה?
  2. קלסרים/מחברות- מאוד תלוי מה נוח לכם יותר- כדאי לנסות גם וגם ואז להחליט. פתרון נוסף – OneNote. מה זה?  ממש כמו מחברת ענקית ממוחשבת, אפשר לפתוח מחברת לכל חוג – בתוך החוג ליצור מחברת לכל קורס ואז בכל קורס לפתוח עמוד לכל שיעור. אפשר גם לצייר וגם לכתוב כפי רצונכם בתוך העמוד. לדעתנו, הרבה יותר נוח  מ Word. יש לשים לב שהמחברות תשמרנה על הענן שלכם ובכך תהיינה זמינות ומסונכרנות במחשב בבית, בספרייה, בפלאפון ובכל מקום.
  3. פתיחת ענן – ממליצים לכם לפתוח ענן ב OneDrive /Google Drive /Dropbox כי לדעתנו הדיסק און-קי והשמירה באימייל עברו את זמנם.  הענן מסנכרן את כל המידע שלכם ושומר אותו באינטרנט. כך, ניתן להיכנס אל הקבצים מכל מחשב וגם מהפלאפון. פשוט, קל ולא מסורבל!
  4. מחשב נייד - מומלץ לקנות , ניתן לכתוב בו בשיעורים או להשתמש בו רק לשם כתיבת עבודות. חוסך בכסף, נייר ושומר על הסביבה. אם אין מחשב ברשותכם – הספרייה נותנת מענה מצוין!
  5. כריכים - אל תהיו עצלנים, הכינו  לילה לפני. כך תרוויחו כריך מושקע, תחסכו כסף בקפיטריה ותצליחו להיות מרוכזים בשיעורים.
  6.  מיקרו – נמצא כמעט בכל בניין, הכינו לכם מנה בקופסה ופנקו את עצמכם בארוחה חמה בהפסקה.
  7. פעילות גופנית –  מומלץ לשריין לכך זמן קבוע. ספורט תורם להישגים לימודיים ומסייע לבעיות קשב וריכוז – זה מוכח.
  8. "הרצאה על הבר" – הרצאות מחוץ לקמפוס שמארגנת אגודת הסטודנטים, הזדמנות נפלאה לצאת לבילוי,  כמה אפשר ללמוד?
  9. הטבות לסטודנטים – מומלץ להתעדכן ולעקוב אחר הפרסומים של האגודה.
  10. טרמפים – יש לוח טרמפים בעמוד הפייסבוק של אורנים. כמו כן, אפשר לפתוח קבוצות וואצפ' סגורות המיועדות לסטודנטים המחפשים טרמפים מאותו האזור.                                                                                                                                                                                         

    דור עמית

  תקופת בחינות ועומס לימודים. איך מתמודדים?

קחו הכל בפרופורציות!

  • זיכרו מהי הסיבה שבגללה הגעתם לאורנים. המטרה והשליחות לחנך את הדור הבא. הדרך היא התואר וחשוב לעשות כל מאמץ כדי להפיק ממנו את המרב, לא רק בשביל עצמך, אלא גם בשביל התלמידים שלנו לעתיד.
  • גם כשקשה, צריך לזכור שנעשתה בחירה. המטרה היא לכוון אל היעד האישי ושכל אחד יתקדם אליו בקצב שלו.
  • לכולנו 24 שעות ביממה, בואו נתכנן את הזמן היטב. השיטה שלנו, בעיקר בתקופת מבחנים, היא דף משימות חודשי אך ורק עם תאריכי היעד, בלי קשקושים מיותרים. כך ניתן לראות רק את מה שצפוי וזה עושה סדר בראש. אחר כך אנו יוצרים דף משימות שבועי שבו אנו כותבים משימות יומיות, במטרה לעמוד ביעד שהצבנו לעצמנו בלוח החודשי. זה לא כזה מסובך כמו שזה אולי נשמע. מה שחשוב הוא שתארגנו לעצמכם את הזמן בדרך שהכי נוחה לכם. העיקר הוא לעמוד בדרישות התואר, ועם ארגון זמן נכון, כל אחד יכול.
  • הלימודים מזמנים לנו הרבה אתגרים, בניהם יכולות חשיבה מורכבות ויכולת ריכוז לאורך זמן. בואו נהייה מוכנים לפתוח את הראש, זאת הזדמנות נפלאה לפתח יכולות שעד כה לא פיתחנו ולחשוב אחרת. קחו את האתגר שבלימודים בגישה חיובית והפיקו את המרב. ככל שנסיים את הלימודים עם יותר ידע וכלים, כך נהייה מקצועיים יותר בעתיד. עמידה באתגרים זו משימה שתלווה אותנו בהרבה תחנות  בחיים ואפשר להתחיל ולהתאמן כבר עכשיו. שתהייה שנה מוצלחת לכולנו!

תגובה אחת

  1. מאת אביב אורנר:

    אתם מדהימים! תודה על הטיפים.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>