הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

אין תגובות

המהפכה בחינוך מתחילה באורנים

המהפכה-בחינוך-מתחילה-באורנים

רואים בחינוך ייעוד ולא רק מקצוע? מאמינות בהוראה מחוץ לקופסה? הצטרפו ל"אורנים", המכללה האקדמית לחינוך, בשביל המהפכה החשובה של המאה ה-21

מותר למורה לאשר תלמיד כחבר בפייסבוק? איך מעודדים ילדי גן לשחק בחוץ ולא רק באייפד? אפשר לדבר על פורנוגרפיה בכיתה? ועל פוליטיקה?

זה מסוג השאלות שמטרידות מחנכים במאה ה-21 ללא הפסקה, אבל קשה למצוא להן תשובות במערכת החינוך המוכרת לנו.

במפעל החינוך "המודרני", שבעצם נולד לפני 200 שנה, המורים אמורים להעביר לתלמידים ידע בסיסי אחיד, כדי לייצר אזרחים ועובדים "מועילים". אבל השיטה הזאת לא בנויה להתמודד עם כמות המידע האדירה שילדים נחשפים אליה כיום באינטרנט, ולא מכינה אותם טוב מספיק לאתגרים ביחסי אנוש ולשוק התעסוקה העכשווי שתובע בעיקר יצירתיות ויזמות.

מהפכה לטובת כולם

תלמידים והורים מבינים שהשיטה הנוכחית לא עונה על הצרכים שלהם. כתוצאה מכך, עוד ועוד תלמידים משכבות מבוססות נוטשים את מערכת החינוך הציבורית לטובת חינוך פרטי או ביתי, וההשלכות הן חמורות: הרחבת הפערים החברתיים והיווצרות סכנה ממשית לעתידנו כחברה דמוקרטית מפותחת.

כעת הגיע הזמן לצעד הבא: המהפכה בחינוך.

זו מהפכה שכולנו זקוקים לה, אל מול אתגרי העידן הדיגיטלי. ילדים זקוקים למסגרות שיספקו להם עניין ואפשרות לפרוח. מחנכים והורים כאחד זקוקים לכלים שיאפשרו להם ליצור קשר תומך עם הילדים והחניכים, שיעודד אותם להרחבת אופקים ויצירתיות.

למה אורנים?

אנחנו ב"אורנים" לא רק מאמינים שאפשר לשנות, אלא לוקחים אחריות לחולל את השינוי בעצמנו ולהוביל את מערכת החינוך הקיימת לעתיד חדש.

מבחינתנו, הסטודנטים הם המחנכים וההורים של דור העתיד ויזמי שינוי. אצלנו, המהפכה בחינוך מתחילה כבר במהלך הלימודים לתואר, בזכות העקרונות והכלים הייחודיים שלנו:

גם מרצים, גם השראה. לצד ידע אקדמי, המרצים שלנו חולקים עם הסטודנטים תובנות מתוך הניסיון המעשי העשיר שלהם כאנשי חינוך "בשטח" ומטפחים איתם קשר משמעותי ותומך, שמהווה מודל ומקור השראה חינוכי.

יחסים זה הכול. לפי המודל שלנו, כל מורה לעתיד הוא גם מחנך וכל מחנך הוא מבוגר משמעותי בחיי הילד, שאמור לפתח איתו קשר שמבוסס על כבוד הדדי ואכפתיות. רק כך ניתן ליצור צמא לידע, הנאה מלמידה ומוטיבציה להתפתחות אצל ילדים וחניכים.

שיעור בים? ברור! לתפיסתנו, מפגשים עם מחנכים, תלמידים והורים הם מרכיב חיוני בהכשרת מחנכים, ולכן הסטודנטים שלנו, בתארים השונים, חווים שעות רבות של התנסות מעשית במסגרות חינוכיות. מעבר לכך, אנחנו מאמינים שחינוך טוב כולל יציאה מחוץ לכיתה. לכן, אל תתפלאו למצוא אצלנו ביטויים כמו "גן יער" או "גן ים" . . .

חינוך לחינוך עם משמעות. בשיעור היסטוריה אפשר וכדאי להקרין סרטי קולנוע. בשיעור אמנות אפשר לדון על הגשמה עצמית. אנחנו רואים במחנכים מתווכים שמסייעים לפתח אופקי חשיבה חדשים ולשאול שאלות ,זו התפיסה שאנחנו מנחילים לסטודנטים שלנו.

אקטיביזם: לא מילה גסה. גם אם ננסה, לא נוכל למנוע מהאקטואליה להיכנס לכיתה, ולכן הסטודנטים שלנו לומדים איך להשתמש בה כדי לעורר עניין וחשיבה בשיעור. בד בבד, במגוון תוכניות לימוד שאנחנו מציעים, כמו "משעולים", הקשר בין חינוך, חברה ודמוקרטיה נמצא במרכז, במטרה לטפח מחנכים כמנהיגים עתידיים בקהילה.

לא סתם קמפוס: כן, כיף וירוק אצלנו ויש לנו גן בוטני מדהים. אבל קמפוס אורנים בקריית טבעון הוא קודם כל קריית חינוך, שמכילה גם בית ספר ומכינה קדם-צבאית. מחפשים אווירה ייחודית ומקום שבו ילדים וחינוך נמצאים במקום הראשון? מצאתם!

 

לקריירה משמעותית בחינוך: צרו קשר ובואו לפגישת ייעוץ ביום הפתוח הקרוב, יום שישי 9.3.18

לקביעת פגישה מלאו את הטופס בראש העמוד 

 

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>