הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

26 מאי, 2016 פורסם ב מה בקמפוס, תמונת השבוע
אין תגובות

מכללת אורנים : מסע אחר לפולין

ד"ר משה שנר: "המסע שלנו מנסה לצאת מדפוסי מסעי-פולין המקובלים, בכך שהוא לא מתמקד רק באתרי המוות, אלא מבקש גם את עקבות החיים היהודיים טרם המלחמה"

-מסע לפולין- הרב המקומי עם משה שנר (1)

קבוצה של למעלה מ30 סטודנטים ומרצים ממכללת אורנים יצאה השבוע למסע לפולין, מסע שהוא אלטרנטיבה למסעות הנהוגים היום בבתי הספר התיכוניים.

"המסע של אורנים", מסביר ד"ר משה שנר, העומד בראש הצוות שבנה את המסע האורנימי "הוא הרפתקה חינוכית. המסע שלנו מנסה לצאת מדפוסי מסעי-פולין המקובלים, בכך שהוא לא מתמקד רק באתרי המוות, ואינו מתיימר לכסות את כל מחנות המוות שעל אדמת פולין, שמסעי התלמידים הרשמיים מחויבים בהם, אלא מבקש גם את עקבות החיים היהודיים טרם המלחמה, מצד אחד, ואת הדיאלוג העכשווי עם הקהילה היהודית המתחדשת בפולין ובליטא ועם העם הפולני והעם הליטאי, מצד שני."

"המסע האלטרנטיבי יוצא במכוון מגבולות פולין ומצביע על כך ששואת העם היהודי אינה רק שואת יהדות פולין, אלא היא עובדת חורבנו של העולם היהודי כולו. בשנים הבאות" מוסיף ד"ר שנר "אנו מקווים שנוכל לקיים מסעות כאלו לעולמן של קהילות אחרות כקהילות יוון, צ'כיה, רומניה ועוד."

במהלך המסע יגיעו הסטודנטים, שהם מורים לעתיד, לאתר מחנה ריכוז אחד בפולין, לטרבלינקה, לעיירה ידוובנה בה נרצחו בני המקום היהודים בידי שכניהם הפולנים,  ולאתר רצח בליטא, הפורט התשיעי, שליד קובנה.

המסע של אורנים נבנה במשותף עם צעירים בפולין ובליטא והוא כולל לצד סיור באתריהם ההיסטוריים של וורשה ווילנה, גם סדנאות שיח על ההיסטוריה המשותפת ולקחיה, פעולות תרבות משותפות, סדנאות אמנות, בילויי ערב משותפים, ערב שבת משותף בבניין בית הכנסת – שמאז המלחמה אינו משמש את ייעודו – בעירה סייני (Sejny), בעבר שטעטל יהודית, שיח עם סטודנטים לחינוך בוורשה ווילנה על יעדי החינוך בארצותינו ואפילו ריצת בוקר עם קבוצת ריצה מקומית.

במהלך המסע יהיה ניסיון ליצור ולגבש דפוסים לפעילות המשך משותפת בין מכללת אורנים לבין הגופים החברתיים והחינוכיים בפולין וליטא המחפשים דיאלוג עם ישראל והעם היהודי. בין השאר, תיבדק אפשרות למודלים נוספים של סיורי תלמידים מישראל, ואולי גם סיורי גומלין של צעירים פולנים וליטאים בישראל.

מסע לפולין- בקור בבית כנסת

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>