הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

26 אפריל, 2016 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

לראשונה בקרית טבעון: סדר נשי

לראשונה בקרית טבעון: סדר נשי

האירוע בשיתוף פעולה של המדרשה במכללת אורנים ואגף קהילה ברשת המתנ"סים של קריית טבעון

לראשונה התקיים בטבעון "סדר נשים", ביוזמה משותפת של המדרשה באורנים ואגף קהילה של רשת המתנ"סים קריית טבעון מבית החברה הארצית למתנ"סים. ״סדר נשים" אינו מתקיים בליל הסדר כמובן, אלא בתחילת חודש ניסן. מטרת הסדר הייחודי,  אינה להוסיף תכנים אלא להביא טקסטים מתוך התבוננות על משמעות פסח עבור נשים, ולשאוב כוחות ורעיונות שאפשר לשלב בסדר המשפחתי. אחד הסמלים שמיצגים את התוספת נקודת המבט הנשית הוא הוספת "כוס מרים" שהיא כוס מלאה מים המייצגת את באר מרים, אחת מגיבורות יציאת מצריים שאינה נזכרת בהגדה.

הטקסטים ב"סדר הנשים" נכתבו ברובם על ידי נשים מ"ניגון נשים" במדרשה באורנים במשך שנות קיומו של ליל הסדר. הרעיון ב"סדר הנשים" הוא לדרוש את ההגדה לא רק בבחינת כ"והגדְתַ לבנך" אלא גם ו"הגדְתְ לבתֵךְ", כך שהאמירה "בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים" – תכלול גם את המשמעות העכשווית של מהי מצרים בשבילי? ומהי בשבילי המשמעות של "בת חורין" .

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>