הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

14 ינואר, 2016 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

כבוד : נציגי אורנים זכו בפרסים

פרדי שחר כסלו, מרצה במכון לאמנות במכללה לחינוך ובוגרת המכון, סמאח שחאדה, זכו בקטגוריה 'פרס האמן הצעיר', המיועד לאמנים בני 27-35 של משרד התרבות והספורט

משרד התרבות והספורט הכריז השבוע על הזוכים בפרסים בתחום האמנות הפלסטית לשנת 2015.  למכללת אורנים נציגות מכובדת: פרדי שחר כסלו, מרצה במכון לאמנות ובוגרת המכון סמאח שחאדה, זכו בקטגוריה 'פרס האמן הצעיר', המיועד לאמנים בני 27-35. כל אחד מן הזוכים בקטגוריה זו יקבל 10,000 שקלים.

מנימוקי ועדת הפרס, שכללה את האמנית חווה ראוכר והאוצרים איילת השחר כהן ויהושע סימון:

על פרדי שחר כסלו: "אמן בינתחומי ייחודי שמעמיד בכל תחום בו הוא פועל רף יצירתי חדש. עבודותיו כוללות בין היתר שימוש ביצירת בדי אפליקציה ורובוטיקה, רישומים, סרטים עלילתיים מרובי אפקטים, דיוראמות ופסלים. בכל אלה כסלו שומר על עניין  טכני ניכר לצד יכולת מתמדת לעורר פליאה. עבודותיו, המנוסחות ומפותחות מתוך היכרות עם תחומי ידע נרחבים, שומרת על חדוות היצירה ועל החוויה הראשונית של סקרנות אל מול העולם".

פרדי שחר כסלו, רישום על נייר, 2014

serveaneggשחר פרדי כסלו. רישום על נייר. 2014

סמאח שחאדה- אלבום פרטי

על סמאח שחאדה: "מציגה אמירה פמיניסטית חברתית ישירה ואמיצה. רישומי העיפרון המוקפדים יוצרים מתח שבא מהאיפוק, מהסגירות ומהתיחום של הגוף המצויר וניתוקו מהרקע הלבן. דמות אישה שוכבת, בגודל טבעי, תלויה באוויר כאילו מרחפת, מנותקת מהסביבה. רישום  המרמז על לחץ נפשי  רב. את תערוכת היחיד הראשונה שלה "מבוקשות – הפרקטיקה של הגוף" אפשר לנתח דרך הפריזמה של מעמד האישה בחברה הפלסטינית, כפי שניתח אוצר התערוכה, פריד אבו שקרה: מבוקשות – מציג את מסלול חייה הקשה של האישה המחויבת לשרת את הבעל, את האח הגדול, את הבן ואת זקני המשפחה; מחויבת שלא לבטא את המילה ”לא“ ולא לערער על החלטות הגברים".

 

סמאח שחאדה ועבודתה "טבע דומם, עיפרון על נייר"

סמאח שחאדה. טבע דומם.עיפרון על נייר. 100_70. 2015

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>