הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

15 נובמבר, 2015 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

25 תלמידי תיכון דבורייה לומדים באורנים

המכינה הורכבה מ-28 שעות לימוד מתמטיקה ועוד 28 שעות לימוד לשון עברית. ניצה יוגב:  "הסתבר כי המכשלה העיקרית של דוברי ערבית באקדמיה היא קושי בשפה העברית"

פרויקט ייחודי המתקיים באורנים מאפשר ל-25 תלמידי תיכון מדבורייה ללמוד מתמטיקה ומדעים במכללה האקדמית לחינוך.

בעקבות קשר שנוצר בין מנהלת היחידה לנוער שוחר מדע במכללת אורנים, ניצה יוגב ,ובין רכז המדעים בתיכון עמל בדבורייה, ד"ר שאוקי ספורי, יצא לדרך פרויקט משותף המאפשר לתלמידי התיכון בדבורייה ללמוד באקדמיה.

הדרך לא קלה, אבל 25 תלמידים כבר הגיעו לשלב השני של התוכנית (התחילו 35).

בשנת הלימודים שעברה הוזמנו תלמידי כיתות י' ויא' בתיכון עמל דבורייה לגשת לבחינה במתמטיקה. התלמידים שעברו את הבחינה, התקבלו למכינה במכללת אורנים. לבחינה ניגשו 60 תלמידים, מתוכם עברו את הבחינה 35, שכבר  התחלו ללמוד במכינה במכללת אורנים.

המכינה הורכבה מ-28 שעות לימוד מתמטיקה ועוד 28 שעות לימוד לשון עברית. (יוגב: "הסתבר כי המכשלה העיקרית של דוברי ערבית באקדמיה היא קושי בשפה העברית").

הלימודים במכינה התקיימו בשעות אחר הצהרים, לאחר הלימודים. בחופשת הקיץ קבלו התלמידים 28 שעות נוספות  של לימוד לשון עברית.

בתום הלימוד במכינה התקיימה בחינה ו-25 תלמידים שהתמידו התקבלו לקורס אקדמי לכל דבר בחוג לביולוגיה. הקורס ימשך סמסטר ועל הסטודנטים יוטלו המטלות הרגילות לסטודנטים מן המניין.

מי שיעמוד בבחינות הסמסטר, יוכל להמשיך לסמסטר שני במכללה. הזכויות שיצבור התלמיד (הקרדיט) יחשבו לו בעתיד, אם ירצה להמשיך בלימודים במכללת אורנים.

אומר ד"ר שאוקי ספורי: "זהו פרויקט נהדר, התלמידים מקבלים העשרה במדעים, במקביל הם מחזקים ומפתחים את הביטחון העצמי שלהם, ואת האישיות שלהם. התגבור בלשון עברית הוא חשוב מאוד עבור התלמידים שלנו, לא פחות מן המדעים. טוב שיכירו את השפה העברית, טוב שיכירו מורים אחרים וטוב שייפגשו עם האקדמיה."

ד"ר ספורי מוסיף כי מרבית הסטודנטים הצעירים מדבורייה הן בנות: "80% מן התלמידים המשתתפים בפרויקט הן בנות. אצלנו הבנות לא מפחדות ממדעים".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>