הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

17 אוגוסט, 2015 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

הקלה בזיהום? ארבעה מפעלים יחוברו לגז טבעי

מפעלים המופעלים באמצעות גז מזהמים פחות וזה אמור להקל את מצב תושבי האזור, בהם תושבי קרית טבעון, שחלקם שותפים פעילים להורדת הזיהום באזור

השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, נפגש ופנה בשבועות האחרונים עם שורה של גורמים באזור מפרץ חיפה על מנת לזרז את הקמתם של שני קווי חלוקה לגז טבעי (בלחץ נמוך) עבור 4 מפעלים באזור מפרץ חיפה.

כאשר נודע לשר כי חיבור המפעלים באזור מפרץ חיפה מתעכב הוא נפגש עם מנכ"ל חברת מרימון גז טבעי שאחראית להקמת רשת החלוקה באזור חיפה והגליל ופנה לראש העיר קריית אתא, לחברת נמלי ישראל, לרשות לשיקום נחל הקישון ולרשות ניקוז ונחלים קישון על מנת שיתאמו בניהם את זירוז והגשת התוכנית לועדה המחוזית לתכנון ובנייה בחיפה שממונה על אישור התוואי של קווי החלוקה.

בעקבות פניית השר כינס יו"ר הועדה, אלוף במיל יוסף מישלב את הועדה וזו אישרה את התוואי של שני הקווים הראשונים לגז טבעי במפרץ חיפה מהם תמשיך רשת של קווים נוספים שיעבירו גז טבעי בהמשך לעשרות מפעלים נוספים באזור. אישור הוועדה המחוזית נותן "אור ירוק" להתחלת העובדות להקמת הקו שיסתיימו בעוד כשמונה חודשים.

הגז הטבעי מזהם פחות את האוויר ולכן המשרד להגנת הסביבה פועל בחודשים האחרונים על מנת לעודד מפעלים להתחבר לחלוקת גז ולעבור לשימוש בו. במסגרת התוכנית לצמצום זיהום אוויר במפרץ חיפה יגובשו תנאים חדשים לכ-15 מפעלים באזור מפרץ חיפה על פיהם ידרשו לצמצם פליטות גופרית ולהשתמש בגז טבעי במקום בחומרים מזהמים.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>