הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

19 מאי, 2015 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

אורנים טור : העיר שעל המים

הסיור כלל את העיר המיוחדת וונציה בצפון איטליה, עיר עתיקה מאוד אך לא יפה במיוחד. לורט בר קאופמן מגלה סיפור על עוני ולא על שגשוג

לורט בר קאופמן

1

"Volare, oh oh

Cantare, oh oh oh oh

Nel blu dipinto di blu

Felice di stare lassu" (Gipsy Kings)

לפני מספר שבועות יצאה משלחת מטעם מכללת אורנים לסיור במשך חמישה ימים בוונציה שבצפון איטליה. רבות סופר על ונציה, העיר הרומנטית, הציורית והעתיקה ביותר על פני כדור הארץ.

2

האמת שכך גם זכרתי אותה, והיא יכולה להיות העיר שמספרים עליה, אך כאשר אתה מרכיב את משקפי הלימוד וחוקר את ונציה, אתה מגלה עיר עתיקה מאוד אך לא יפה במיוחד, המגלה סיפור על עוני ולא על שגשוג.

ברחובות ונציה אפשר למצוא על-יד דלתות הבתים, אלו שעוד גרים בהם, את שקיות הזבל עומדות שם המחכות זמן רב למשאיות הזבל. טוב, אי אפשר להאשים אותם, הרי לא פשוט לאסוף זבל מעיר צפופה וגדושה הנמצאת על המים. ואכן, אפשר למצוא בוונציה יותר כנסיות מפחי זבל ברחוב. העיר הענייה קולטת אליה בעיקר תיירים ומעט מאוד תושבים אשר חיים את חייהם. כך גם אופי השכונות, מעט סופרים וחנויות נוחות אך הרבה מאוד חנויות מזכרות ומסעדות המתחרות על כספי התיירים המציפים את ונציה.

3

אם חשבתם לחוות חוויות קולינריות מרקיעות שחקים, לא הייתי ממליצה לחוות אותם בוונציה המוצפת באלפי תיירים, ולכן המסעדות לא משקיעות מאמץ רב באוכל שאנו אוכלים. הרי למה להם להתאמץ אם במילא לא בטוח שתחזרו? וכמובן, תשלמו על זה כפול מהמחיר שתשלמו על אוכל באזורים אחרים באיטליה. תביאו בחשבון שמחיר הפיצה בוונציה נע בממוצע בין 12-9 אירו, שלאו דווקא תהיה הפיצה הטעימה ביותר שאכלתם. ולמרות זאת, אם תפליגו

 לאי בוראנו תחוו תיקון קולינרי ותוכלו לטעום שם מטעמים מבית איטליה. שם כנראה מבינים שלהשקיע באוכל יחזיר אנשים מהר יותר מלא להשקיע בכלל.

במהלך הסיור שטנו באוטובוס מים לאיים טורצ'לו, מוראנו ובוראנו, וכל אחד מהם מאופיין במשהו שונה. האי טורצ'לו הוא האי הראשון שהגיעו אליו אנשי איטליה שברחו מן החוף. בסיור שם לא תמצאו הרבה מלבד כנסיות, מוזיאון, ארכיאולוגיה ואת כל החתולים שלא ראיתם בוונציה. לעומת זאת, ייחוד האי בוראנו הוא עיסוק הנשים בתחרה. בעבר, כאשר הגברים יצאו לדוג, היו הנשים מחכות שישובו, ובזמן שחיכו הן ארגו תחרה בעבודת יד וכך הן אורגות עד היום. באי זה תוכלו לאכול במגוון מסעדות טובות ומשובחות. האי האחרון, האי בוראנו, ידוע בעבודת הזכוכית. מספרים שזכוכית מוראנו היא החזקה ביותר בעולם. אם תתכננו את טיולכם לשם, ממליצה להגיע לאי מוראנו קודם על מנת לסייר במפעל הזכוכית ולראות בעיניכם את הדרך שבה יוצרים את הזכוכית המיוחדת.

4

המשלחת שיצאה מאורנים הייתה מורכבת מארבעים וחמישה אנשי צוות וסטודנטים, קבוצה גדולה ואיכותית מאוד. כל אחד מאנשי הצוות תרם מתחום הידע שלו: הראל סיליה חשפה את תחום האומנות בפנינו, ד"ר גרטווגן רותי החזירה אותנו לחוויות ההיסטוריות שעברו על תושבי ונציה, וד"ר מדזיני ארנון, מלבד היותו שר האוצר של הסיור והאבא הדואג שלנו, שיתף אותנו בסיפור של ונציה מהפן הגיאוגרפי. נוסף לאנשי הצוות, העובדה שהקמפוס הרב תחומי כלל סטודנטים ממגוון תחומי לימוד שונים הוסיף ניחוח שונה לסיור באמצעות שיחות ובאמצעות מגוון הפעילויות שחווינו שם.

5

ביום ששטנו לאיים הסטודנט ניצן מרגלית הוציא את המפוחית באוטובוס מים והחל לנגן, וכמובן שצד את אוזנם של אנשים רבים שהיו על הסיפון. בשלב מאוחר יותר הקבוצה פצחה בריקודי עם ובהנעמת זמן הנוסעים. בהמשך היום, הסטודנט גל בנג'יו מתקשורת ומל"ח הוציא את "אף הליצן" ובעזרת סטודנטים נוספים מהסיור החל להרים מופע ליצנות במתחמים מרכזיים בוונציה, כאשר הצטרפו אליו מקומיים ותיירים כאחד.

הסיור כלל תכנים לימודיים, ולמרות זאת ניתנו לנו הסטודנטים הזמן והאפשרות ללמוד ולחוות בעצמנו את ונציה, להכיר מקומיים ואף מהגרים שמוכרים תיקים מזויפים ומקלות סלפי ולנסות להכניס קצת צבע לעולם האפור והעתיק של ונציה.

מחכה כבר ליעד הבא של אורנים טור!6

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>