הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

26 אפריל, 2015 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

מורי קבלן

כמה תובנות בעקבות הרצאה מרתקת בנושא העסקת מורים ומורות באמצעות חברות כוח אדם

 

ארי בורשטיין

השבוע הייתי עם חבריי למסלול מל"ח בהרצאה של לילי בן עמי באודיטוריום בנושא העסקת מורי קבלן ומצב מערכת החינוך בארץ. ההרצאה הייתה מרתקת, מעשירה מאוד וחשובה ועם כל זאת, עצובה מאוד.

ראשית, כל הכבוד לאגודת הסטודנטים שהיו חלק חשוב בהבאת ההרצאה, וזו אכן אחת ההרצאות החשובות לכל מורה בעתיד בכלל ולאנשי חינוך באורנים בפרט.

כאנשי חינוך וכמורים בעתיד, חשוב מאוד להבין, לדעת את הפרטים, לחשוב על העתיד ובעיקר לדעת מה מצב מערכת החינוך שאליה נכנס בעתיד הקרוב. חשוב להבין מהי בכלל העסקת מורי קבלן, ואת כל ההשלכות שבכך, ואולי אף לסחוף לעשיה אקטיבית וחיובית בנידון, כלומר, לדעת, להבין ולהילחם בכל מחלות המערכת הישנה ובפוליטיקות הקטנות אשר מונעות את קידום מערכת החינוך למקומות טובים יותר. חשוב להילחם על הזכויות שלנו כמורים ואולי, רחמנא לצלן, להצליח לגרום לשינוי מערכתי גדול יותר.

אני מדמיין את "אורנים" כמכללה אשר מגדלת, מפתחת, ומעצימה אותנו, אנשי החינוך של ההווה ושל העתיד, לעשות שינוי אמתי בחוץ ולא רק אצל הילדים או הנערים. אינני ממעיט בחשיבות שינוי זה, אך דרושים גם שינויים מערכתיים עמוקים ורחבים יותר, קצת יותר אקטיביזם חינוכי וקצת פחות "איפה זה פוגש אותך". הרי השינוי יכול להתחיל מלמטה, כי  מלמעלה זה כנראה כבר לא יקרה.

זו רק דעתי…

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>