הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

3 אפריל, 2015 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

ארוחת חושים בקמפוס

הארוחה התקיימה כחלק מתהליך של הנגשת המכללה, במטרה להגביר מודעות לנושאי הנגישות ולקבלת השונה. את היוזמה הובילו מנהלי השלוחה הצפונית של נגישות ישראל

 

הסטודנטים מהחוג לחינוך חברתי קהילתי במכללת אורנים נחשפו בשבוע שעבר לחוויה ייחודית ומרגשת של "ארוחת חושים" (ארוחת נגישות, Access Meal).

הארוחה התקיימה כחלק מתהליך נרחב של הנגשת המכללה, במטרה להגביר מודעות לנושאי הנגישות ולקבלת השונה במכללה. את היוזמה לארוחה הובילו מנהלי השלוחה הצפונית של עמותת נגישות ישראל, נגישות צפון- נ.י.צ. ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב. אנשי נ.י.צ. נמצאים בקשר הדוק עם דיקן הסטודנטים ביני תלמי ועם רכזת הנגישות במוסד אילת גופר בתהליך האינטנסיבי והמאתגר-טופוגרפית של הנגשת המכללה.

האירוע נתרם למכללה על ידי עמותת נגישות ישראל, כמחווה לליאת מנספלד, מתנדבת בנגישות ישראל צפון ומרצה במכללה. ליאת מלמדת בין היתר את הקורס "עולמו של הילד בעל הצרכים המיוחדים"

IMG_4988

IMG_4972

ומביאה לשיעוריה ידע רב כמו גם את חוויותיה ודרכי התמודדותה כאדם עיוור. עמותת נגישות ישראל מקדמת לאחרונה את נושא העסקת אנשים עם מוגבלות וליאת מהווה דוגמה אישית להשתלבות מוצלחת באקדמיה, חרף עיוורונה.

IMG_4981

בתחילת הארוחה, שנערכה בבניין הטכנולוגיה הנגיש שבמכללה, הוכנסו הסטודנטים וכמה מאנשי הסגל הניהולי לאולם כשעיניהם מכוסות. את המנה הראשונה אכלו בחשיכה ולאחר מכן השלימה את החוויה ליאת שסיפרה את סיפור חייה המרגש והתמודדותה עם העיוורון. הארוחה המשיכה תוך שילוב בין התנסות חווייתית לסיפורי החיים. המשתתפים אכלו מנה עיקרית כאשר כפפות קשיחות על ידיהם במטרה להתנסות בפעילות יומיומית תחת מגבלה פיזית ואת מנת קינוח נאלצו לבחור עם אוזניים אטומות באוזניות כשברקע מוסיקת רקע חזקה אשר המחישה את קשיי התקשורת וההבנה החווה אדם בעל לקות שמיעה במצבים יומיומיים. בין המנות ספרו גיורא לב וד"ר רויטל שורץ- סבירסקי את סיפור חייהם המרתק: את התמודדותם עם מוגבלות פיזית, התנידות בכיסא גלגלים בעולם שאינו מותאם ברובו ופעילותם הענפה במסגרת ניהול נגישות צפון. לאחר הקינוח השלימה שוש לביא מתנדבת נ.י.צ. את החוויה כאשר סיפרה על התהליך בו איבדה את השמיעה לאחר הולדת בנה הבכור. שוש ריתקה את הסטודנטים עם סיפורה על החוויה של איבוד שמיעה והקושי לגדל כך תינוק שזה עתה נולד, על דרכה לתקשר ולהתמודד עם הקושי לתקשר  בכל מעגלי החיים.

החוויה האישית ובנוסף לה ארבעת סיפורי החיים של אנשים  המתמודדים באומץ עם נכותם ולא מוותרים על זכותם לחיות חיים שלמים ומלאים למרות הקשיים ריגשה מאוד את השומעים.

הסטודנטים הודו לצוות הגדול של מתנדבי נגישות צפון במילים חמות. אחת הסטודנטיות אמרה: "החוויה הזאת והסיפורים שלכם עם כל הדוגמאות הקטנות והיומיומיות גרמו לי להבין הרבה יותר טוב את עולמכם. זה היה אירוע חשוב מאד עבורי כאדם וכמי שתהיה אשת חינוך בעתיד".

IMG_5007

IMG_4990

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>