הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

31 מרץ, 2015 פורסם ב במה חופשית
אין תגובות

שבעה שיעורים לחיים מסרטי דיסני

בתחילת סמסטר ב הכינה לורט בר קאופמן שבעה שעורים שמבוססים על אגדות דיסני בעלות הקשרים לחיים האמתיים

 לורט בר קאופמן

סמסטר ב התחיל והביא עמו התחלה חדשה ואולי גם שביזות קלה. בפתח הסמסטר הנוכחי אנו נתקלים בקשיים רבים המשפיעים עלינו נפשית, ולפעמים אפילו פיזית.

כדי להפוך את הסמסטר לקליל יותר החלטתי למנות בפניכם שבעה שיעורים שיעזרו לכולנו להתמודד אתו בצורה נעימה יותר, עם התואר, עם תוצאות הבחירות ובכלל.

שיעור החיים הראשון שאציג הוא מהסרט "פלונטר", שיצא בשנת 2010

הנסיכה רפונזל מלמדת אותנו שלא תמיד צריך להאמין למה ששומעים. רפונזל הכלואה בתוך מגדל שומעת מגיל צעיר את הסיפורים שמספרת לה המכשפה הרעה על בני האדם, על הרוע שלהם ועל הניסיונות שלהם להזיק לאנשים (טוב, אני לא אתכחש – יש אנשים שהם באמת כאלו, אבל יש גם הרבה שלא). לבסוף, כאשר מחליטה רפונזל לצאת בעזרת פלין, היא נתקלת בחבורה של "אנשים רעים ומפחידים" אך מגלה שיש לה ולהם דבר אחד משותף – לכולם יש חלום. אפשר ללמוד מרפונזל שלפעמים המציאות שונה מהאופן שאנו רואים אותה, ולפני שנאמין לכל דבר כדאי שנעצור לרגע ונבדוק אם הוא נכון או לא. הדבר תקף גם לָתקשורת וגם לאנשים.

שיעור החיים השני הוא מהסרט "לשבור את הקרח", שיצא בשנת 2013

הנסיכה אלסה מלמדת אותנו שלא מתחתנים עם מי שפגשנו רק אתמול. טוב, אני בטוחה שאין לכול צורך בשיעור זה, ובכל זאת, בואו נבחן את הדברים. אלסה מונעת מאחותה אנה להתחתן עם הנס כי לדעתה אנה לא מכירה אותו מספיק. אפשר להניח שאנה רצתה להתחתן מתוך דחף רגעי ותחושות לא מפורשות. אם נסיק מסקנות, אפשר לומר כי לא כדאי להיות מונעים רק על פי דחפים ותשוקות רגעיות. אלסה מלמדת אותנו לקחת רגע לעצמנו בכל יום כדי לחשוב על הדברים, לבדוק מאיפה הם נובעים, ובכלל אם הם יטיבו אתנו בעתיד.

שיעור החיים השלישי הוא מאותו הסרט

הנסיכה אנה מלמדת אותנו להיות אופטימיים ולעולם לא לאבד את התקווה והאמונה שלנו. למרות השיעור הקודם, חשוב לראות את הדברים הטובים בעולם. גם אם עכשיו הכול נראה קודר – חשוב לא לאבד את התקווה ואת האמונה שהכול יסתדר, אפילו אם הדבר דורש זמן רב.

 

שיעור החיים הרביעי הוא מהסרט "הנסיכה והצפרדע"

טיאנה מלמדת אותנו שצריך לעבוד קשה כדי להשיג את מה שאנחנו רוצים. טיאנה היא לא בת מלוכה, אלא מלצרית פשוטה בעלת חלום גדול לפתוח מסעדה, ולשם כך היא עובדת קשה מאוד. אנחנו הסטודנטים יכולים להתחבר לרעיון – הרי אנחנו עובדים קשה מאוד במשך שלוש או ארבע שנים כדי להשפיע על העולם באמצעות החינוך. בסופו של דבר, גם אם הדרך ארוכה ונראית כאילו לעולם לא תגמר, היא תסתיים בשלב כלשהו, ולאחריו נסתכל עליה ונאמר שהעבודה הקשה הייתה שווה.

השיעור החמישי הוא מהסרט "מליפיסינט" משנת 2014

אהבה בלי תנאי היא דבר ש"מזיז עניינים". הסרט הוא סיפור מחודש לאגדה של "היפיפייה הנרדמת" שכוחה של האהבה נראה בו. לא האהבה שהתרגלנו לשמוע עליה, שבין גבר לאישה, אלא האהבה הנמצאת אצל כולנו. היא באה לידי ביטוי בכל מה שאנחנו עושים וכלפי כל מי שאנחנו פוגשים בדרך. מ"מליפיסינט" כדאי לקחת את הכוח של האהבה בלי תנאי ולזכור שאם נאהב ונקבל כל אחד וכל אחת – במיוחד את הילדים שאנחנו עובדים איתם – נראה איך שהם יפרחו וישתמשו באיכויות האישיות שלהם, יגשימו את אותו פוטנציאל גדול ויהיו טובים יותר. תזכרו שרצוי לפעול מתוך אהבה מאשר מיראה ומהתנשאות.

שיעור החיים השישי הוא מהסרט "אמיצה", שנת 2012

תמיד תלחמי על עצמך ואל תוותרי. מרידה, גיבורת הסרט, נלחמת על עצמה בכך שהיא אינה מוכנה להתחתן כי היא עדיין אינה מוכנה לכך. חשוב לזכור, במיוחד אחרי יום האישה שהיה ביום ראשון, שאנחנו טובות, חזקות ויש לנו מה לתרום לעולם. לכן אסור לנו לוותר על מי שאנחנו, ואם צריך, אפילו להילחם על כך. לעולם אל תהיו פחות מעצמכם ומעצמכן!

שיעור החיים השביעי הוא מהסרט "מכושפת", שנת 2007

אם יש שיר בלב וחיוך, אפשר לעבור כל קושי. ואיני מתכוונת לשירה של ג'יזל בכל דבר שהיא עושה. כוונתי היא שאם רע לכם או קשה לכם – שימו את הדיסק או הפלייליסט המועדף עליכם ופשוט תתחילו לרקוד ולשחרר את כל המחשבות הרעות. "אתם יכולים לעשות הרבה כשיש לכם כזה טון לזמזם" (מתוך השיר "happy working song", דיסק הסרט).

כפי שאתם רואים, גם מנושאים שהדעות כלפיהם חלוקות, כמו דיסני, תמיד אפשר ללמוד את הדברים הטובים. במיוחד באקדמיה.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>