הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

31 מרץ, 2015 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

האומנות שבתקשורת

החוג לאומנות מארח את החוג לתקשורת

מאת: רואן סלאלחה | 10-3-15

אנשי החוג לאומנות אירחו לאחרונה את אנשי החוג לתקשורת באירוע משותף שיזמו פעילי החוג לאומנות.

קולות מחיאות כפיים, תשואות ועידודים נשמעו מעבר לדלת של המכון לאומנות באולם 52. בפתיחת הכינוס הציגו סטודנטים יוצרים באורנים את העבודות המצטיינות שלהם. הרכב קהל המקשיבים והצופים היה של סטודנטים משני החוגים – תקשורת ואומנות, מרצים ומרצות משני החוגים, אורחים, חברים וסקרנים שמחוברים לעולם היצירה. הצגת היצירות עוררו סקרנות והתלהבות, במיוחד בקרב אלה שאינם מהתחום של האומנות, ואפשר היה להרגיש זאת בהקשבה הסקרנית ובהבעות פניהם המרוצות לאורך כל ההצגה.

בהמשך הכינוס הוענקו פרסים למצטיינים משני החוגים. תחילה עלה ראש החוג לאומנות, יוחאי אברהם, והעניק שני פרסים לסטודנטית הדר שמגיעה מקיבוץ דפנה על עבודת האומנות שלה שעסקה בתצלומים ואסיפתם. היא התמקדה בצילומי מקלטים בסביבתה, והייחודיות שלהם בלטה בטכניקות תאורה. הדר השתמשה בתאורות החירום כדי להגיע ליצירה מושלמת. הצטיינות נוספת הוענקה לסטודנט ינאי על עבודת היצירה יוצאת הדופן שלו שבה הוא הציג תמונות שצילם. בין היתר ינאי הציג ציורי כדים על קירות מוזנחים באזור המגורים שלו ובסביבתו.

לאחר מכן עלו ראשת החוג לתקשורת ד"ר אריאל פרידמן, והמרצה הבמאי אוהד אופז כדי להעניק את הפרסים למצטיינים של החוג. תחילה הוזמנה הסטודנטית שרה והב, ואחריה הוזמנו הסטודנטים יהונתן ונדין אבו ריא. שרה קיבלה את הפרס בזכות הסרט המרגש שלה "בין מים ודמעות". בסרטה מסופר סיפורו האישי של דוד שלה, ודרכו היא מדברת על יחסיה עם אביה. שרה עבדה על הסרט במשך השנה שעברה במסגרת קורסי ההפקה של החוג.

אירוע תקשורת אומנות3

בתמונה: שרה והב

כמוה גם נדין ויהונתן שסרטם "לך תרצף את הים" הצליח לעורר רגשות מעורפלות לגבי היחסים בין ערבים ויהודים. הסרט הציג בפנינו את החיבור בין בחור דתי בוגר ישיבה לבין סטודנט ערבי לחוגי ספרות ואזרחות, וכך הם הביאו לידי ביטוי את החיבור בין יוצרי הסרט, בין בחור דתי בוגר ישיבה ובין סטודנטית ערבייה פלסטינית. יש לציין שהסרט זכה להשתתף בפסטיבל הסרטים שחל מדי שנה בעיר חיפה.

אירוע תקשורת אומנות

בתמונה: נדין ויהונתן

הסטודנטים היוצרים הודו למרצים ולחברים על ההענקה, על העידוד, על הפרגון שקיבלו במשך העבודה ועל יצירותיהם, ובסוף הם הודו לקהל שהעניק להם את הכבוד שהם ראויים לו.

בכינוס המשותף ראו שמדובר ברעיון מצוין ויוזמה מעניינת, מאחר ששני החוגים מחוברים זה לזה מבחינות חברתיות ומעשיות. וכך, המשתתפים בכינוס הביעו רצון רב לשתף פעולה. ג'נאת אמארה, סטודנטית שנה שניה לחוג לאומנות, ציינה ש"ברור שישנו קשר בין אומנות לתקשורת. מדובר בשני תחומים שמצריכים כלים תקשורתיים בכדי שמסריהם יגיעו לקהל היעד. יתרה מזאת, בשני החוגים ישנו צורך לדמיון ויצירה וזה מה שראינו היום בהצגת היצירות במהלך הכינוס שדרכן הכרנו יוצרים מעולם התקשורת והם בתורם הכירו יוצרים מעולם האומנות".

לסיום האירוע האמן, שחר פרדי כסלו, הנחה קריוקי בשעות הצהריים. בקריוקי השתתפו סטודנטים שהתפנקו עם מוסיקה, עם בירה, ועם כיבוד משובח.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>