הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

9 פברואר, 2015 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

יום הולדת 105 לסופרת מרים רות ז"ל

במקביל ליום העיון הוצע לאורחים להגיע לספרית המכללה ולהציץ באוסף ספרי הילדים הנדיר המונה 3000 כותרים, שתרמה מרים רות למכללה בשנת 2003

במכללה האקדמית לחינוך,מכללת אורנים, ציינו את יום ההולדת 105 של סופרת הילדים מרים רות, זיכרונה לברכה, באירוע רב משתתפים, שעסק בנושא ספרות הילדים בעידן הדיגיטלי.

בין המשתתפים ביום העיון: ילדיה, נכדיה והנינים של מרים רות, תלמידיה ואוהביה, מורים וגננות, חוקרי ספרות ילדים, וכן שי צ'רקה (קומיקס) ודבורית שרגל.

בין המשתתפים גם ד"ר חנה לבנת על מגמות עכשוויות בספרות הילדים, פרופסור עפרה קורת על ספרים דיגיטליים לילדי הגן, שי צ'רקה על קומיקס לגדולים ולקטנים, ודבורית שרגל על המפגש בין אלה קארי ובין נוריקו סאן.

הרעיון מאחורי יום העיון, אומרת ד"ר נעמי דה מלאך ממכללת אורנים, היה לשאול מה קורה ומה יקרה כשכל-כך הרבה אמצעים אחרים (בעיקר חזותיים), נכנסים לזירת המשחק: ספרים דיגיטליים (שלא כל כך תופשים בארץ בינתיים), אפליקציות למיניהן, קומיקס (שהולך ומשתלט על הקריאה של בני הנוער) וכן הלאה, ומולם כמובן ניסיונות לשמר את הטעם של פעם, כולל מסע נוסטלגי אחרי אלה קארי ונוריקו-סאן.

במקביל ליום העיון הוצע לאורחים להגיע לספרית המכללה ולהציץ באוסף ספרי הילדים הנדיר המונה 3000 כותרים, שתרמה מרים רות למכללה.

בחודש נובמבר 2005 הלכה לעולמה סופרת הילדים מרים רות. לצד ספרי הילדים שכתבה, רובם הפכו קלאסיקות, כמו תירס חם, מעשה בחמישה בלונים (שנבחר לספר האהוב ביותר על ילדי ישראל), הבית של יעל, שון לא רוצה לישון ועוד ועוד ועוד,  נחשבת רות לאחת מבכירי החוקרים של ספרות הילדים, והיא פרסמה עשרות מחקרים וספרי הדרכה העוסקים בחינוך.

לפני שנים העבירה רות את אוסף ספרי הילדים הייחודי שלה למכללת אורנים. האוסף כולל למעלה מ-3000 ספרי ילדים מכל רחבי העולם, ביניהם ספרים קלאסיים בעיבודים שונים, ספרים מאוירים, ספרים עבריים ולועזיים מתחילת המאה וספרי מחקר בנושא ספרות ילדים מכל העולם. האוסף נדיר מאוד, ומוצג דרך קבע בספרית אורנים, פתוח ונגיש לקהל.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>