הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

9 פברואר, 2015 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

אחת נגד 30

בטורניר השח, בספריית מכללת אורנים, השתתפה אלופת הנוער של ישראל, ומולה התייצבו מרצים, מורים למתמטיקה, סטודנטים ואפילו תלמידים מבית הספר האנתרופוסופי

טורניר שחמט מרגש התקיים בשבוע שעבר בספריה במכללת אורנים, שבו התמודדה אלופת הנוער של ישראל, תמר ג'ינלי, תלמידת כיתה י מאשדוד, מול שלושים סטודנטים, מורים למתמטיקה, סטודנטים ממדינות חבר העמים הלומדים בבית הספר הבינלאומי במכללת אורנים, תלמידים מחוננים הפוקדים את המכללה אחת לשבוע, ותלמידי 'שקד', בית הספר האנתרופוסופי, הפועל במכללה.

הייתה זו חגיגה של מגדר, של מגזרים, של גילאים ושל תרבויות, כשהמכנה המשותף הוא האהבה למשחק השחמט.

כמו בתחרות בין-לאומית, סודרו השולחנות בצורת חי"ת. ג'ינלי עברה בין שלושים משתתפים, ובצעה מהלך מול כל מהלך של משתתף (פורמט מוכר לשחמטאים).

בהתחלה היא הפגינה מעט רחמים ואפשרה לשחקנים, במיוחד הצעירים, להתקדם במשחק, אך בתום שעה וחצי, הביסה את כולם מלבד את יוסף נחמן, מדריך שחמט בבית הספר האנתרופוסופי 'שקד'.

"זה היה קשה," אמר ג'ינלי, "לעמוד ככה שעה וחצי על עקבים!". השחמט? היה קל, עבור נערה שהיא גם כלת חידון התנ"ך לשנת 2014, גם תלמידה מצטיינת וגם חברה במועצת הנוער העירונית.

במהלך סמסטר שלם למדו הסטודנטים לתואר שני במסלול להוראת מתמטיקה לבית הספר היסודי קורס שבו שולב משחק השחמט. הקורס פותח על ידי פרופסור צביה מרקוביץ', והועבר עם אסף סופר, שחקן שחמט מקצועי.

פרופסור מרקוביץ' מאמינה כי שילוב השחמט בקורס הקוגניציה (חשיבה), מזמן לסטודנטים מפגש עם תחום חדש, מפתח את הזיכרון ומחדד את היצירתיות ואת המחשבה.

לפני הטורניר סיפרה ג'ינלי לסטודנטים כי היא משחקת שחמט מאז הייתה בת שבע "אבא הראה לי ומיד התאהבתי". השחמט העניק לה בטחון עצמי, יכולת להתמודד עם כישלונות ועם הצלחות, תרם לעצמאותה, אפשר לה לטייל בכל הארץ ולפגוש אנשים מעניינים. וכן, זה עזר לה גם בלימודים, במיוחד במתמטיקה.

 

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>