הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

3 ינואר, 2015 פורסם ב מל"ח חולמים חינוך
תגובה אחת

מקרבת את הילדים לטבע

מורן 27.12

מורן גינצברג, אימא של שקד בן הארבע וארבל בת השנה וחצי, סטודנטית במסלול מל"ח, תושבת קיבוץ פלך

אנחנו גרים בקיבוץ קטן ומיוחד ושמו פלך שאנחנו מנסים לבנות אותו כמקום קהילתי אשר מתעניין בסביבה ובאנשים.

כחלק מהפרויקט, הקמתי גן קיימות שילדי מערכת החינוך מגיעים אליו באופן קבוע לפעילות שעיקרה היא להרגיש ולחוש את הטבע. בגן אנחנו בונים ויוצרים בבוץ, עובדים בעץ (כמו הגדולים), משחקים ומגלים את החורש, יש לנו כפר אינדיאני עם אוהלי טיפי, עם מדורה ועם באר, ושבו אנחנו מנהלים חיים שלמים. אם עולה קושי, אנחנו מדברים ופותרים אותו בעזרת מילים.

המסע לקראת הלימודים היה ארוך, מבלבל ופתלתל. אני אוהבת לעשות דברים רבים, ובמעט ניסיון חיי ניסיתי לעשות את כולם: לפתוח קייטרינג של אוכל בריאותי, לעבוד בהפקות גדולות בטלוויזיה, למכור מוצרי תינוקות תפורים מעשה ידי ועוד….

לפני כשלוש שנים התחלתי לעבוד ב"מועצה אזורית מרום גליל" אשר שילבה את אהבתי לטבע ואת הרצון להיות שותפה בחינוך משמעותי, מכבד ומרתק לילדים.

התחלתי לעבוד בגן אשר כל ילדי הגנים מגיעים אליו לפעילות אקולוגית. למדתי והתפתחתי ועם ההורות המתפתחת האישית שלי הבנתי שהייתי רוצה להיות חלק משינוי משמעותי בצורת החינוך של ילדים במערכות החינוך השונות.

בעתיד הייתי רוצה לקדם פרויקטים חווייתיים בתחום הקיימות הסביבתית והאנושית במערכות החינוך, בהמשך הייתי רוצה ללמוד טיפול בעזרת טבע ובישול עם ילדים, חוץ מזה (ואולי לפני כל דבר אחר…), הייתי רוצה עוד ילדים.

 

תגובה אחת

  1. מאת אסף די חזן:

    אהבתי לקרוא מורן. קצר, קולע ומקיף. נשמע שכיף מאד להיות ילד בגן שלך.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>