הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

20 ינואר, 2015 פורסם ב מל"ח חולמים חינוך
3 comments

חולמת בספרדית

אינס

אינס נדלמן, בת 48, ילידת ארגנטינה, סטודנטית במסלול מל"ח, מלמדת ספרדית ואף מכינה תלמידים לבגרות

עליתי לארץ בגיל 22 בשנת 1988, נשואה עם ילד.

בשנת 1994 התגרשתי, ונשארתי בודדה עם שני ילדים, בלי משפחה תומכת, בלי שפה כמעט ובלי עבודה, כמובן. המציאות חייבה אותי לפרנס את ילדיי ואותי בכל דרך אפשרית.

באותן שנים עבדתי בשני מקומות, נוסף לקושי להיות לבד עם שני ילדים בחיי היום יום.

אחרי מספר שנים פיטרו אותי לפתע מעבודה שהייתי בה מספר שנים, וההלם היה עצום. אני זוכרת שהגעתי הביתה, וסיפרתי לילדים שלי על המצב החדש. הבן הגדול אמר לי: "מה נעשה עכשיו?" והבן הקטן שהיה אז בן תשע אמר לי: "אמא! מה הבעיה? תלמדי ספרדית! אם את רוצה אביא לך מחר את כל החברים שלי לכיתה, כולם רוצים ללמוד ספרדית". התרגשתי מהגישה שלו לנסות לעודד אותי. חייכתי וחיבקתי אותו, והמשכתי הלאה במציאות החדשה.

לאחר מספר ימים של עצב ובהלה שחווה כל אדם שמפטרים אותו, החלטתי שהפיטורים הם הזדמנות לשנות את חיי, לשנות כיוון ולצאת לדרך חדשה. מה תהיה הדרך? לאן פניי מועדות? עוד לא ידעתי, ורק ידעתי שאני לא חוזרת להיות מוכרת בחנות או בכל עבודה מזדמנת אחרת.

יום אחד קיבלתי טלפון מהאחראית על החוגים בבית הספר של הבן. היא הזמינה אותי לפגישה בקשר לחוג ספרדית לילדים, שהבן שלי אמר לה שאני מעוניינת להעביר. לא רציתי להסביר לה בטלפון, לכן הגעתי לפגישה מוכנה להתנצל בפניה על אי ההבנה. עוד לפני שהספקתי לדבר, היא הפתיעה אותי עם רשימה ארוכה של תלמידים שנרשמו לחוג. כמעט נפלתי מהכיסא, ואמרתי בליבי: זה אמתי!

וכך התחלתי את פרויקט חיי. התחלתי ללמד את ילדי בית ספר "נופים" בחיפה, אחר כך הרחבתי את החוג למתנ"סים לחוגי מבוגרים ולתרמילאים שרצו לדעת שפה בסיסית לפני המסע לדרום אמריקה. וכך, לאט לאט התמלא השבוע שלי בקורסים.

מספר שנים אחרי שפיתחתי שיטת לימוד משלי ושיעורים שכתבתי לפי רמה של מתחילים עד מתקדמים, החלטתי לחבר את כל זה לספר הראשון שלי בספרדית :רמת מתחילים, עם תכנית מיוחדת לתלמיד הישראלי. הספר הפך ללהיט. לא הייתי צריכה יותר את כל התהליך של שכפול דפים. עכשיו הכול מוכן בספר שיש בו גם שיעורים לפי נושאים, גם תרגילים לפי רמה וגם איורים מסבירים.

בשנת 2009 הזמין אותי מנהל מרכז חינוך "ליאו באק" בחיפה ללמד בתיכון. לימדתי במשך שלוש שנים תלמידים מכיתה י עד לבגרות בספרדית בכיתות י"ב. בשנים אלה חיברתי ספר לימוד נוסף המכיל את כל התכנים הדרושים על-פי משרד החינוך לבגרות בספרדית.

השנה יצא לאור הספר השני שלי, רמת מתקדמים. לכל אותם תלמידים שלומדים איתי יותר מארבע או חמש שנים.

לאחר שלוש שנים של הוראה בתיכון, מנהל בית הספר אמר לי שאני חייבת להשלים את הלימודים שלי לפי בקשה של משרד החינוך מאחר שאין לי תואר ראשון. לכן, לפני שנה נרשמתי ללימודים ב"מכללת אורנים" לתואר ראשון ולתעודת הוראה. נרשמתי לתוכנית מל"ח, המיועדת למורים שעובדים וצריכים לשלב עבודה עם לימודים. אין לי ספק שלא יהיה קל לעבוד רק שלושה ימים בשבוע. ההכנסות ירדו וגם האחריות לעמוד בכל המשימות במכללה היא לא קלה, אבל אני אומרת לעצמי: מתי היה קל?

היום אני יכולה לומר שאני עומדת להגשים את אחד החלומות שלי, ללמד ספרדית במסגרת של משרד החינוך. ומהם החלומות שלי לעתיד? התחלתי כבר להגשים אותם. אני בדרך.

עבודה רבה מחכה לי ברגע שאסיים את לימודיי, אבל בינתיים אני נהנית מהלימודים ומהמורים, שהם מהמעלה הראשונה, ב"מכללת אורנים", אחד המוסדות היוקרתיים לחינוך בארץ.

3 comments

  1. מאת אלעזר:

    אינס, הסיפור שלך מכונן בעיני. ממש מעורר השראה של להמשיך קדימה עם מה שיש ולהיות בשיפור מתמיד. כיף לקרוא!!

  2. מאת אהובה חזן:

    אינס סיפור חייך מרגש מאוד נראה לי כי אין יעד שלא תכבשי עם אלה הכוחות וזו שנה שניה? הופתעתי בהצלחה רבה בהמשך

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>