הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

7 דצמבר, 2014 פורסם ב מל"ח חולמים חינוך
5 comments

מאמין בתנ"ך

 

קובי ארני, בן 22, גר בחיפה, בוגר תנועת הצופים ושנת שירות בעיר בת ים, סטודנט במסלול מל"ח והוראת המקרא

אני רכז הדרכה ומדריך במועדון נוער ללקויי שמיעה בבית הספר "כרמל זבולון" ביגור. עבור לקויי שמיעה, הגדילה עם הלקות גורמת לקשיים חברתיים רבים, ביניהם המרחק הגדול מחבריהם מעבר לשעות הלימודים. מטרת המועדון היא ליצור לחניכים זמן חברתי זה עם זה (לא במסגרת הלימודים), לחזק את רגישותם לסביבה, להתמודד עם קשיים רגשיים והבנה של משמעות הקבוצה. נוסף לכך, אני מדריך קבוצה של נוער אתיופי גאה בארגון "איגי". הקהילה האתיופית בארץ מתקשה לתת לגיטימציה לנטייה המינית ומתכחשת לקיומה. בנים ובנות רבים בקהילה מתקשים להתמודד עם המצב, כי יש תחושה חזקה של "בגידה" במסורת ובערכים מהבית. הקבוצה שואפת לתמוך ולהכיל את הנוער, לספק מרחב חברתי להיכרות ויצירת קשרים ולהיראות בחברה הישראלית כקבוצה אמיתית ולגיטימית.

בחרתי ללמוד מקרא, כי אני מאמין שספר התנ"ך ופרשנויותיו הם חלק מהתפתחות התרבות הישראלית. בלי קשר להיבטים הדתיים, התנ"ך מכיל סיפורים מלאי ערכים אוניברסליים וחברתיים. השאיפה העיקרית שלי בתפקיד מורה פורמאלי היא להעביר ערכים אלו לתלמידיי באמצעות הספר המפורסם הזה.

אני עדיין לא בטוח באיזה אופן אני רואה את העתיד שלי. יש סימני שאלה רבים. אני יודע שאקח חלק בעשייה חברתית וקהילתית, אני יודע שאממש את שאיפותיי לחברה הוגנת (ולא רק ברמה הסוציאל-דמוקרטית) ואני יודע שהכול יקרה כי אני מאמין בעתיד שלי במאה אחוז. מתי? איפה? איך? זה בתהליכים. אני אחזור אליכם עם התשובה.

5 comments

  1. מאת רם צורי:

    היי קובי,
    אהבתי את הקטע של "אני יודע שהכול יקרה כי אני מאמין…"
    למרות, או אולי בגלל העיניים שמביטות מתוך המערה!
    אני גם בטוח שהכל יקרה.

  2. מאת יואל:

    איזה אח!!!

  3. מאת אמנה:

    יפה קובי :)

  4. קובי! איזו עבודה! ישר כח!

  5. מאת תומר באליק:

    קובי אני מאושר גאה ומעריך את העבודה שאתה עושה עם לקויי השמיעה. אני חושב שזה אחד הדברים שמייצרים הבנה והכרה בשונים ממך. אני מאוד רוצה להביא למועדון שלי נציג מאיגי שיספר את סיפור חייו לחניכים. יישר כח!!!

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>