הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

6 דצמבר, 2014 פורסם ב מל"ח חולמים חינוך
תגובה אחת

מאמין בהזדמנות שנייה

אלפו ברוך בן 28, נשוי גר בקציר, סטודנט בתוכנית מל"ח, חינוך חברתי קהילתי וגאוגרפיה

עליתי לארץ מאתיופיה בגיל חמש במבצע "שלמה". עובד בכפר כפר הנוער "לחן-טל מנשה" לנוער בסיכון. הכפר נמצא בישוב טל-מנשה בצפון השומרון, ומיועד לנוער בגילאי 16-12, מכל רחבי הארץ.

הכפר פועל לאורך כל השנה, והנערים יוצאים לחופשות – אחת לשלושה שבועות, לסופי שבוע.

רוב הנערים ב"לחן" מגיעים בעקבות צו בית משפט, ושאר הנערים מגיעים בעקבות צו טיפול והשגחה של משרד הרווחה ופקידי סעד. חלק מהנערים נמצאים בתנאים מגבילים כגון מעצר בית, יציאות בליווי וכדומה. הנערים נמצאים בכפר עד שהם מסיימים את התהליך שהם אמורים לעבור או עד שהם מסיימים את חובתם המשפטית.

בכפר יש בית-ספר, המופעל על-ידי תכנית היל"ה, מגוון חוגים ופעילויות העשרה ותכנית טיפול המותאמת אישית לכל נער. בכפר יש פינת-חי שהנערים בנו במו ידיהם.

פינת החי היא מקום המאפשר לחניכים ולצוות להתקרב זה לזה. כמו כן, המקום מאפשר להם להיפתח ולהתחבר רגשית באמצעות בעלי החיים. רוב הפעילות בכפר מופעלות באופן עצמאי על-ידי הנערים המתחנכים בו .

הכפר נקרא "לחן" לפי האמונה כי לכל אדם יש לחן משלו – "המנגינה שבלב". כל נער יכול להיות מנהיג ואזרח פעיל בחברה הישראלית, כאשר מימוש הפוטנציאל מגיע מתוך הקשבה למנגינה האישית, לאופיו ולחלומו של כל נער.

השנה התחלתי את לימודי בתוכנית מל"ח במסלולים חח"ק וגאוגרפיה. האווירה טובה מאוד וההרגשה נפלאה. הלימודים מסקרנים מאוד ומרתקים. נחשפתי לדברים חדשים ואנשים מעניינים. מקווה שכך תמשיך ותעבור השנה בלי אכזבה.

השאיפה שלי בתחום המקצועי היא להמשיך ולעסוק  בפעילות בשטח בתחום החינוך החברתי קהילתי. לעזור ולשקם נערים שלא קיבלו הזדמנות להשמיע את המנגינה שלהם.

אני מאמין שכל אדם זכאי להזדמנות שניה. יש רבים שאינם זוכים לה. אם החברה תאפשר זאת, ניצור מקום טוב יותר לחיות בו. כדי שהזדמנויות אלו יתממשו עלינו לפעול בצורה סובלנית זה לזה, ולתת הזדמנות לכל אדם באשר הוא.

"יכולת היא שום דבר בלי הזדמנות" (נפוליאון).

תגובה אחת

  1. מאת תמי:

    איזה יופי אלפו,נשמע מרתק!

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>