הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

15 דצמבר, 2014 פורסם ב מל"ח חולמים חינוך
תגובה אחת

הצחוק וההומור כדרך חיים

גל בנג'יו, בן 25, גר בקיבוץ בית אורן ולומד במסלול מל"ח

השנה התחלתי ללמוד במסלול מל"ח ב"מכללת אורנים". בעברי עבדתי בעבודות רבות, מגוונות, מאתגרות ומספקות, עם ילדים ונוער.

בשנת השירות שלי שירתי ב"עמותת אלון", עמותה לצמצום פערים חברתיים ועבודה עם ילדים ונוער בסיכון. התמזל מזלי, עבדתי עם הקהילה האתיופית בעיר לוד עם ילדים בגיל היסודי. באמצעות ההתנדבות הכרתי עולם שלם שהיה רחוק ממני, דבר שגרם לחיבור אדיר עם הילדים, לסיפוק, להערכה ולרצון להמשיך בתחום. גם בשירותי הצבאי עסקתי בחינוך. הייתי מורה חייל, ולימדתי עולים חדשים עברית בפרויקט נעל"ה (נוער עולה לפני הורים), בקיבוץ שובל ובאשקלון.

בהיותי בגרעין נח"ל חזרתי לעבוד בעיר לוד עם הגרעין. עבדנו עם הקהילה המקומית והקמנו פרויקטים למען הנוער. בסיום שירותי הייתי בתפקיד מש"ק פרקמ"ש מורים חיילים ומד"נים.

לאחר הצבא, עברתי לאילת. שם עבדתי בתפקיד "נסיך ילדים" במועדון הילדים במלון "הרודס" של רשת מלונות "פתאל". בורכתי – הכרתי אלפי ילדים מכל הארץ והעולם, שהגיעו להעביר את החופשה שלהם במועדון הילדים, ונכנסו לי ללב. אחרי שנה הצטרפתי לצוות הבידור במלון "לאונרדו רויאל", דבר שאפשר לי לשלב בין האהבה שלי לשירה, למשחק ולאהבתי בעבודה חינוכית. ביניהם ההצגות ,התחפושות, הדמויות, הצחוק והכיף לשמח אורחים.

בהמשך טסתי למחנה קיץ במרילנד שבארצות-הברית. חוויה של פעם בחיים. נחשפתי לתרבות, שפה ומנהגים שונים, אבל החיבור הכן והמתוק של הילדים קרה גם שם, ונטע בי כוחות לעסוק בחינוך כל חיי!

ואכן, כשחזרתי ארצה התקבלתי לעבוד בתפקיד רכז נוער בקיבוץ שלי. אני עובד שם כבר שנה. במקביל התנסיתי בעוד מספר עבודות בחינוך, ביניהם גני ילדים בגן חובה, מורה מחליף בבית ספר יסודי, מדריך בקייטנה, הפעלות במתנ"סים, וחונך לילדים עם קשיים לימודיים, חברתיים והתנהגותיים.

לפני חצי שנה סיימתי קורס ליצנות רפואית, דבר שגילה לי את דרך הצחוק וההומור כדרך חיים. אני מאמין שחינוך הוא הדרך עבורי. גיליתי את השפעה, הכוח, הסיפוק ,ההנאה, הצחוק, ובעיקר האהבה שיש במקצוע הזה.

הייתי ממליץ לנו, המבוגרים, ללמוד את גישת הילדים. הם יכולים ללמד אותנו על הנאות מדברים קטנים, על כנות, על כוח רצון, על תמימות שמאפשרת לחלום ובעיקר על אהבה אין סופית שהילדים יודעים היטב איך לתת.

תגובה אחת

  1. מאת אהובה חזן:

    עכשיו הכל ברור, את כשרון המשחק שלך גילתי כבר במכינה שם התגלית כמצחיקן ושחקן ואתה בכלל ליצן ועוד רפואי גל אתה כולך לב וכול הוויתך היא ילדים אני שמחה שבחרת נכון ומצאת את הדרך

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>