הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

6 דצמבר, 2014 פורסם ב מל"ח חולמים חינוך
תגובה אחת

הכנפיים של אליה

אליה מיכאלי, בת 25, סטודנטית במסלול מל"ח , לומדת אזרחות וחח"ק

נולדתי וגדלתי בעיר באר שבע, ולפני שנה עברתי לגור בקרית טבעון. התחלתי ללמוד אזרחות ולימודי ארץ ישראל ב"מכללת אורנים", ולקראת סוף השנה החלטתי לעבור לתכנית מל"ח. כיום אני לומדת אזרחות וחח"ק בתכנית מלח.

מגיל צעיר אהבתי ללמוד. בית הספר היה מקום משמעותי מאוד בחיי ומוריי היו עבורי מודל לחיקוי. התעניינתי במיוחד בלימודי אזרחות, היסטוריה ומדעי החברה ותמיד השתתפתי בפעילויות חברתיות בבית הספר. לכן, לימודי חינוך ואזרחות ב"אורנים" נראים עבורי דבר מובן מאליו.

לאחר לימודיי בתיכון, שירתי שנתיים בשירות לאומי חילוני בפנימייה טיפולית לילדים בסיכון, אשר הורחקו מביתם, עבודה זו הייתה הקשה, המאתגרת והמדהימה ביותר שחוויתי. בשל אהבתי הנוספת לטיולים בארץ ובעולם, לאחר שירותי, הרחקתי עד דרום אמריקה לטיול של חצי שנה, ומאז אני רק רוצה להמשיך ולטייל בעולם. במקביל ללימודיי ב"מכללת אורנים" התחלתי את שנתי השנייה בעבודתי בתפקיד רכזת בוגרת של סניף חיפה בתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו". "כנפיים של קרמבו" היא תנועת נוער המשלבת ילדים עם צרכים מיוחדים ונערים מהחינוך הרגיל. יחד אנו יוצרים מקום ומשמעות לכל אדם. בסניף חיפה יש 36 חניכים ו – 90 חונכים. מדי שבוע מתקיימת פעילות שבה הנערים והנערות מרגישים משמעותיים זה לזה בחונכות האישית ובפעילות הקבוצתית.

נוסף לכך, אני עדה לתהליך מדהים שהחונכים עוברים בהכרת האחר והשונה בחברה, ובכך לומדים להיות סובלניים, מכילים ונערים טובים יותר בחברה הישראלית. במסגרת תפקידי אני אחראית על צוות מוביל, המורכב משמונה בני נוער בכיתות י'-י"ב ומעבירה הכשרות לחונכי הסניף. כאחראית על הצוות אני מלווה, מנחה ומסייעת להם בהתמודדות עם משברים וקשיים באופן מקצועי ואישי, ובעיקר שותפה מלאה בתהליך החינוכי והאישי שהצוות עובר. "כנפיים של קרמבו" מראה לי את הכוחות החזקים שיש לבני נוער ומוכיחה לי שאם  נחנך את הנערים להבנה שלכל אדם בעולם יש צרכים מיוחדים, מגוונים וברמות שונות, נוכל לקיים עולם טוב יותר. זוהי זכות עצומה עבורי להיות חלק ממשפחת "כנפיים של קרמבו". נוסף לעבודתי ב"כנפיים של קרמבו", נבחרתי לאחרונה לכהן כיו"ר אגודת הסטודנטים ב"מכללת אורנים" לאחר שהתחלתי בתפקיד רמ"ח אקדמיה באגודה. החלטתי להצטרף לאגודת הסטודנטים מתוך אמונה ורצון גדול להשפיע בפרויקטים במכללה ובקהילה, ולייצג את הסטודנטים והסטודנטיות הלומדים במכללה.

השאיפה שלי היא להמשיך ולעסוק בתחום החינוך עם בני נוער. הייתי רוצה שכל מחנך ומחנכת בישראל יאמינו בדור הצעיר, יחנכו אותם ללכת אחר אמונתם ורצונם, יחנכו אותם להיות אזרחים פעילים, אכפתיים, סקרנים, ביקורתיים ובעיקר שיהיו סובלניים כלפי האחר בחברה שאנו חיים בה, ושלעולם לא יוותרו לעצמם. עבורי, עבודה עם בני נוער היא אושר וסיפוק עצום שקשה לתאר. בעיניי, חינוך נכון הוא הדבר החשוב ביותר שאליו כולנו צריכים לחתור, ושאותו אנו צריכים לממש כשאנו עובדים עם ילדים או עם נערים. אסיים במוטו שמלווה אותי בעבודתי: המחנכים והמחנכות הם שומרי הסף של החברה לטובת הדור הבא שלה.

תגובה אחת

  1. מאת רעות בנימין:

    אין על הבחורה הזו!!! שפיצית על! תותחית ופשוט מדהימה.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>