הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

10 דצמבר, 2014 פורסם ב מל"ח חולמים חינוך
4 comments

בחר בחינוך בשל אהבת בני הנוער

תום אלקלעי, בן 27, מתגורר בקיבוץ מעגן מיכאל. לומד במסלול מל"ח, חולם להקים ולנהל מוסד חינוך בישראל.

מאז שאני זוכר את עצמי, אני אוהד הפועל תל אביב, יושב קבוע בשער חמש. שירתי כמפק"צ במשטרה צבאית ולעומת מה שנהוג לחשוב, אני גאה בחלק זה של חיי.

מיד לאחר שירותי הצבאי, עבדתי במדגרה של הקיבוץ. לאחר מכן פניתי לתחום החינוך בתפקיד מדריך נוער במשך שנתיים. החיים המשיכו. טיילתי, חיפשתי, וכשחשבתי שמצאתי, עברתי לתל אביב.

לאחר שנה באוניברסיטת תל-אביב, בזמן לימודי מדעי הרוח, הבנתי שהאינסטינקטים הראשוניים שלי היו נכונים וחזרתי לעסוק בחינוך בקיבוץ.

הסיבה שבחרתי ללמוד ב"מכללת אורנים" היא ההבנה שמסגרת אישית וקטנה מתאימה לי יותר. המרצה מכיר את הסטודנט שלא הולך לאיבוד בתוך כיתה המכילה יותר משישים מוחות ודעות. זאת הדרך שאני מאמין בה. הסיבה שבחרתי ללמוד חינוך לא נובעת משליחות או מאמונה שאצליח לשנות, אלא בשל אהבה לעבודה עם נוער. אני מאמין ומרגיש שזוהי תרומתי הקטנה, לעורר את המוחות הצעירים ליצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה מתוך אמונה שזו הדרך לעתיד טוב יותר.

כיום אני רכז שכבת נעורים ז'-י"ב בקיבוץ מעגן מיכאל. השכבה נתפסת כתנועת נוער עצמאית, ואינה משתייכת לזרם קיים. אופי השכבה והתנהלותה נקבעים על-ידי מחלקת החינוך של הקיבוץ בשיתוף פעולה עם יתר המחלקות הבאות במגע עם הנערים קובעות את .

תפקידי הוא ללוות את המדריכים ולהניע מהלכים חינוכיים וחברתיים. אחריותי היא לגבש זהות חינוכית אחת אשר תחתיה מתרכזים תהליכים חינוכיים שמשותפים לכל – מכיתה ז' עד כיתה י"ב.

ה"אני המאמין" שלי בחינוך הוא נוער מחנך נוער. אני מאמין בנוער יצירתי, יצרני, עצמאי ומחושב.

בעיניי, הדרך שאפשר להגשים זאת היא באמצעות בניית צוותים לפי תחומי אחריות, כאשר מדריך מלווה ומכוון אותם ליוזמה. למשל, ועדת תרבות מחולקת למספר צוותים שיתפעלו אירועים שהוועדה תחליט עליהם מראש -  קבלת שבת, ארוחות בוקר שכבתיות, ערבים לכול הנעורים, ערבי תרבות לכול הקיבוץ והקהילה, ועוד.

חלומות לעתיד בפן האישי – משפחה ובית צנוע. בפן המקצועי – הקמה וניהול מוסד חינוכי.

4 comments

  1. מאת אנה ברודסקי:

    תום אתה מקסים!!!

  2. מאת תמי:

    איזה יופי של בהירות תום,מה למדת בתל-אביב?

  3. מאת רם צורי:

    החלטי וממוקד.
    מתחבר ב 100% לעיסוק בחינוך לא מתוך שליחות אלא מתוך צורך פנימי.
    אני חושב שבמידה מסוימת זה סוג של התמכרות.

  4. מאת עינבר טנאי שמש:

    אני אוהבת את האמת שלך והפשטות ואת הרצון האמיתי לעשות טוב. מרגישים את זה. שמחה על הזכות ללמוד במחיצתך.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>