הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

30 נובמבר, 2014 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

"נסראללה עוקב אחר התקשורת הישראלית"

 

כך טען ערן זינגר, הכתב לענייני ערבים ברשת ב', בהרצאתו השבוע לסטודנטים מהחוג לתקשורת במסגרת הקורס "המדיה והסכסוך הישראלי פלסטינאי" 

מאת: מורן סרוסי |

בקורס 'סיקור בסכסוך: התקשורת והסכסוך הישראלי פלסטינאי' בראשותה של ד"ר מירה פוירשטיין, אנחנו לומדים על תפקיד המדיה בסיקור המציאות ועל שיקולי העיתונאים ומערכות התקשורת השונות בדיווח ובמסגור אירועים עכשוויים בסכסוך הישראלי -פלסטינאי.

בשיעור האחרון התארח אצלנו ערן זינגר, כתב לענייני ערבים ברשת ב', אשר הכיר לנו ערוצי תקשורת ערביים ופלסטינאים, בגדה ובעזה, ונתן לנו טעימה מעולמו מעבודתו רבת השנים כעיתונאי.

זינגר פתח את הרצאתו בהצגת אתרי אינטרנט ערבים ומתוכם הראה כיצד הטרמינולוגיה בהם משתמשים האתרים מלמדת רבות על העומד מאחוריהם. 'השפה משפיעה על הסיקורים', טען זינגר, 'בהתאם לגישה ובהתאם לנקודת המבט של אותם אתרים ואותם ערוצי תקשורת- כך יסוקר האירוע'.

הוא הדגים לנו כיצד ערוצי תקשורת ערביים שמכוונים לקהל יעד הנמצא בגדה משתמשים בביטויים אחרים לסיקור כתבות מאשר ערוצי תקשורת ערביים המכוונים לקהל יעד ערבי בישראל. כמו כן, ערוצי תקשורת ששייכים ל-BBC או לקול ישראל ישתמשו גם כן בביטויים אחרים, בניסוחים אחרים ויסקרו את האירוע, כל אחד לפי נקודת מבטו.

בנוסף, הוכיח לנו זינגר כיצד אתרי האינטרנט הערביים פלסטינאים כדוגמת אתר PANET מתעניינים באתרים הישראליים כמו YNET ו NRG עד כדי חיקוי והעתקה, בשונה מהאתרים הישראליים ומהתושבים היהודים שאינם קוראים ואינם מתעניינים בתקשורת הערבית.

הסטודנטים שנכחו בהרצאה לא נשארו חייבים למשמע אמירות כאלו ואחרות שלו, ומדי פעם הציגו  שאלות, העירו הערות, התעמתו וניסו להביא גם את האמת שלהם לתוך השיחה הכיתתית.

כשנשאל זינגר את שאלת השאלות- כיצד הוא יכול לסקר אירוע בצורה אובייקטיבית אשר מביאה את כל הצדדים ב-5 דקות של כתבה– ענה, כי יש לו ולכל כתב בעצם, אחריות בסיקור הכתבות. לכל כתבה יש השלכות, צריך לבדוק, לאמת ולהצליב את המידע שמקבלים לפני שמפרסמים. כמו כן יש איסורי צנזורה, איסורי פרסום לשון הרע ועוד שמאפשרים להתנהל בצורה טובה ומאוזנת עד כמה שניתן.

בסוף ההרצאה זינגר הודה לנוכחים והחמיא כשאמר שאנחנו מאוד דעתניים ושהוא מאוד אוהב את זה.

 

צילום: מורן סרוסי

ערן זינגר 3

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>