הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

9 ספטמבר, 2014 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

חולבסקי: החינוך במרכז סדר היום שלנו

בתיכון מגידו פתחו את שנת הלימודים בתהליך חינוכי תחת הכותרת "צוק איתן בצוק העיתים", במהלכו מוקדשים עשרת הימים הראשונים ללימודים בעיסוק בשאלות שמעלה המבצע

שנת הלימודים במוסדות החינוך של המועצה האזורית מגידו נפתחה בצורה חלקה וללא תקלות. ראש המועצה, איציק חולבסקי, מנכ"ל המועצה, אברהם אזולאי, מנהלת מחלקת החינוך, קרין שטרן, ובעלי תפקידים נוספים, ערכו סיור ביום הראשון ללימודים בכל מוסדות החינוך השונים ועמדו מקרוב על פתיחת השנה. מוסדות החינוך במועצה החלו את הלימודים בטקסים שונים וחגיגיים, תוך מתן דגש על קבלת פנים לילדי כיתות א' בבתי הספר היסודיים ולילדי כיתות ז' בתיכון מגידו.

בברכתו לרגל פתיחת השנה ציין ראש המועצה חולבסקי: "בקיץ הזה בלטו בחברה הישראלית תופעות חיוביות ושליליות, האחת, חיובית מאוד, של ערבות הדדית בין קהילות מהמרכז והצפון לבין קהילות בדרום, של תמיכה מחממת לב בחיילים ובפצועים, והשתתפות של עשרות אלפי תושבים בהלוויות חיילים בודדים. מנגד בלטו לשלילה תופעות קשות של גזענות, שנאה, חוסר סובלנות ואלימות מילולית קשה ביותר. לכולנו יש אתגר חינוכי גדול מאוד בהקשר הזה".

כמו כן גילה חולבסקי בדבריו, כי המועצה האזורית מובילה בימים אלה שיתוף פעולה רחב עם המועצה המקומית מעלה עירון, ביוזמתה של גבעת חביבה, שיכלול שיתופי פעולה רבים בתחומים שונים, ובהם תחום החינוך. כמו כן הוסיף ראש העיר, כי המיזם יוצג ויאושר במליאת המועצה הקרובה בספטמבר. "נושא החינוך נמצא במרכז סדר היום של המועצה, ורק לפני חודש אישרה מליאת המועצה תוכנית פיתוח חמש שנתית בהיקף של 64 מיליון שקל, שבמרכזה השקעות בתחום החינוך בהיקף של 30 מיליון שקל", סיכם ראש המועצה, שאיחל לתלמידים שנה טובה ופוריה.

בתיכון מגידו פתחו את שנת הלימודים בתהליך חינוכי תחת הכותרת "צוק איתן בצוק העיתים", במהלכו יוקדשו עשרת הימים הראשונים ללימודים בעיסוק בשאלות שמעלה המבצע ובעיבוד הרגשות שהוא מעורר בתלמידים ובמוריהם. בבתי הספר היסודיים פלגים, עומרים וקשת התקווה נפתחה השנה בהתרגשות רבה עם קבלת תלמידי כיתות א' והוריהם למפגשי בוקר.

יצוין כי ימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים ערכה לראשונה מחלקת החינוך של המועצה יום עיון לצוותי המורים בבתי הספר של המועצה. במהלך היום שמעו המשתתפים הרבים הרצאה של טובה אוורבוך בנושא "דרכי למידה לא שגרתיות" והרצאה של פרופ' יורם יובל בנושא "מה זו הצלחה?".

מנהלת מחלקת החינוך, קרין שטרן: "החלטנו להיכנס לתהליך אסטרטגי המקיף את מערכת החינוך היסודי בכללותו. נדרש הרבה אומץ להיכנס לתהליך של בדיקה, כאשר העובדה שהצוותים החינוכיים שמים לעצמם מראות ובודקים את פעילותם החינוכית, אינה מובנת מאליה. מערכת החינוך נמצאת היום במקום הטוב ביותר שלה, בזכות החוסן החינוכי שהתושבים מייצרים עבורנו ועבור ילדינו. מערכות חינוכיות חזקות ואיתנות הן אלה שמאפשרות לשים סימני שאלה. מערכות חינוך חסונות בונות קהילות חסונות, ואילו קהילות חסונות מייצרות חסינות למערכות החינוך. זה מה שהתהליך מנסה להוביל. חינוך במרחב ביוספרי משמעותו העצמה של המערכות הקהילתיות הפורמליות והבלתי פורמליות האחת את השנייה. משמעות התהליך המתקיים בשנה האחרונה הינה לדבר על החיבורים הנכונים שייחדו את המרחב הביוספרי. אנו נמצאים בסיום שלב כתיבת התשתיות התיאורטיות של שלושת המעגלים: הפדגוגי, הקהילתי והחב"פ. כשנסיים לכתוב אותם, נחזור לאישור הפורום הציבורי ולתחילת הטמעת התפיסה במערכות החינוך".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>