הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

19 ספטמבר, 2014 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

בפעם השנייה ברציפות: סרט מאורנים בפסטיבל הסרטים בחיפה

הסרט "לך תרצף את הים" של הסטודנטים מהחוג לתקשורת נדין אבו-ריא ויונתן בירן, שישתתף בתחרות הסרט הקצר, עוסק במפגש בין יהודי שהינו ימני קיצוני לבין ערבי מוסלמי

הסרט "לך תרצף את הים" של הסטודנטים מהחוג לתקשורת במכללה האקדמית אורנים, נדין אבו-ריא ויונתן בירן, התקבל לתחרות הסרט הקצר בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה שייערך בסוכות. הסרט עוסק במפגש בין יהודי ימני קיצוני, המאמין בדרכו של כהנא, ובין ישראלי מוסלמי קיצוני, המאמין בצדקת הפלסטינים. יצוין כי הסרט יוקרן בפסטיבל במסגרת תחרות סרטי הדוקו הקצרים (22 דק'). אגב, שם הסרט, "לך תרצף את הים", הינו פתגם ערבי, שמשמעותו: האם ניתן להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי, או במילים אחרות: האם אפשר לרצף את הים.

השבוע אמרו שני היוצרים נדין אבו-ריא ויונתן בירן: "הסרט מציג את אחד הקטבים החזקים בחברה הישראלית, היהודי-הימני והערבי-הפלסטיני. חייהם של גיבורי הסרט, אפרים ואוסמה, נדמים לשני קווים מקבילים שלא ייפגשו לעולם. הראשון הוא בוגר ישיבת הסדר שדבק במשנתו של הרב כהנא ומאמין בארץ ישראל לעם ישראל, ואילו השני הינו פלסטיני המשתייך בזהותו לאחיו שבארצות ערב השכנות. לאפרים מפריע שהערבים מרימים יותר מדי את הראש, ואילו אוסמה מרגיש דיכוי ואפליה כלפי ערבים".

גם נדין, תושבת סכנין, ויונתן, תושב קרית אתא, מגיעים משני הקצוות, כאשר הוא עצמו ימני בדעותיו והיא מגדירה עצמה כלאומנית. וכך, הוויכוחים בין יוצרי הסרט בחדר העריכה היו לא פחות טעונים מאלו שהיו בסרט עצמו.

- – - – - יש נקודת אור?

 נדין ויונתן: "יש לחיצת יד, וגם זה משהו".

יצוין כי זו הפעם השנייה ברציפות בה סרט של סטודנט מאורנים מתחרה בפסטיבל הסרטים בחיפה, כאשר בשנה שעברה התחרה סרטה של שירין עכר, "חווה", בפסטיבל היוקרתי בפעם הראשונה בהיסטוריה של המכללה.

ראשת החוג לתקשורת, ד"ר אריאל פרידמן, אמרה כי בעניין זה יש לציין גם את שירי מנשה, שהתסריט שלה לסרט "חצויה" עלה לחמישיית הגמר של תחרות פרלוב המוערכת. "כל זה מוכיח שהסרטים שלנו מעניינים גם מעבר למעגל הקטן שלנו ושאנו עומדים בסטנדרטים גבוהים", אומרת ד"ר פרידמן, "אנו מכוונים את הסטודנטים ליצירה משמעותית-אישית ומעודדים אותם לחשוב מעבר לעצמם, ומבחינה זו אני מאמינה שהסטודנטים שלנו הבינו את המשפט 'האישי הוא פוליטי' ברמות שונות, וכולם יוצרים משם".

 

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>