הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

12 ספטמבר, 2014 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

מרצפים את הים בדרך לפסטיבל

תמונה לרצף את הים

מתוך הסרט "לרצף את הים"

מאת: מורן סרוסי |

סרטם התיעודי של שני סטודנטים מהחוג לתקשורת במכללת אורנים העפיל אל שלב תחרות הסרט הקצר בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה. זוהי הפעם השנייה ברציפות שסרט, פרי יצירתם של הסטודנטים מ'אורנים', מגיע לפסטיבל מכובד וגדול זה.

סרטם של נדין אבו ריא ויהונתן בירן, "לרצף את הים", העוסק בסכסוך הישראלי- פלסטיני הוקרן לראשונה בפסטיבל "בום בפריים"- פסטיבל הסרטים של החוג לתקשורת במכללת אורנים. בפסטיבל נבחר הסרט ל'חביב הקהל' על ידי המוני הצופים שבאו לצפות בו. הסרט הוגש לפסטיבל וכאמור, לאחרונה התבשרו השניים כי סרטם עלה לתחרות הסרט הקצר בפסטיבל בחיפה.

"הסרט עוסק בקונפליקט שכולנו חיים מדי יום אבל לא מעזים לדבר עליו מחשש שישפיע לרעה וישבש את איכות חיינו", מספרת נדין על הבחירה בנושא הסרט, "שמחתי מאוד לעשות את הסרט עם יהונתן, אני נורא מתעניינת בנושא הזה ושמחתי לגלות שיש סטודנט אמיץ שגם מעוניין ומתעניין לעסוק בנושא ולפתוח את הסוגיה הזו".

"אני אוהב לחשוב מחוץ לקופסה ורציתי לעשות משהו מעניין ומאתגר, אני מכיר את נדין מכמה קורסים שלמדתי יחד איתה וחשבתי שיהיה מעניין לעשות סרט עם מישהי שהיא שונה ממני ב-180 מעלות", מוסיף יהונתן.

10620846_729490863791472_886435138_n

מתוך הסרט "לרצף את הים"

כזכור, בשנה שעברה עלה סרטה של שירין עכר, "חווה", להתחרות גם כן בפסטיבל הסרטים בחיפה, זאת בפעם הראשונה בהיסטוריה של מכללת אורנים. השנה, זו הפעם השנייה ברציפות וההתרגשות בחוג ובמכללה בשיאה, לפחות כמו בפעם הראשונה. "אני מוכרחה להכניס לגל ההצלחה הזה גם את שירי מנשה שהתסריט שלה – חצויה -  עלה לחמישיית הגמר של תחרות פרלוב המוערכת. אני חושבת שכל זה מוכיח שהסרטים שלנו מעניינים גם מעבר למעגל הקטן שלנו ושאנחנו עומדים בסטנדרטים גבוהים" מסבירה ד"ר אריאל פרידמן, ראשת החוג לתקשורת, "אנחנו מכוונים את הסטודנטים ליצירה משמעותית-אישית ומעודדים אותם לחשוב גם מעבר לעצמם ומן הבחינה הזו אני חושבת שהסטודנטים שלנו הבינו את המשפט "האישי הוא פוליטי" ברמות שונות, וכולם יוצרים משם".

בסרט "לרצף את הים" מוצגות שתי נקודות מבט, האחת יהודית ימנית והשנייה ערבית פלסטינית. הסרט מלווה שתי דמויות שאוחזות כל אחת בקצה אחר של הסכסוך, כשבסוף הסרט שני הקצוות נפגשים. "שם הסרט לקוח למעשה מתוך פתגם ערבי שמשמעותו לעשות דבר שהוא בלתי אפשרי. וזה מה שעשינו בסרט – איחדנו והשלמנו בין שתי הדמויות הנמצאות במחלוקת ביניהם." מסבירה נדין.

10660552_729490893791469_1009570411_n

מתוך הסרט "לרצף את הים"

מה שמיוחד, מלבד תוכן הסרט הוא שיתוף הפעולה יוצא הדופן בין שני היוצרים בנושא שנחשב לטאבו במקומות רבים. "מן הסתם שלא הסכמנו על הכל, אי אפשר להסכים על הכל, במיוחד לא בנושא כזה. אבל עצם אי ההסכמה גרמה לנו להצליח ולהוציא את הסרט הכי טוב שאפשר. עבדנו קשה והתוצאה השתלמה", אומרת נדין בסיפוק.

"במהלך העבודה על הסרט רבנו הרבה, עד כדי בכי והיינו מספר פעמים על סף פיצוץ הסרט. בסופו של דבר החלטנו להכניס לסרט דווקא את הדברים שהכעיסו ועיצבנו אותנו. וזה למעשה מה שהפך את הסרט לכזה מעניין ונוגע", מוסיף יהונתן.

גם נדין ויהונתן וגם ד"ר אריאל פרידמן ביקשו לציין את עזרתם העצומה והדרכתם המצוינת של המרצים המלמדים הפקות סרטים בחוג, אוהד אופז וערן ברק. "אין לי ספק שהצלחת הסרטים בחוג לתקשורת מתרחשת גם כיוון שיש לכם מורים מעולים להפקות ואני מאוד מעריכה אותם ואת הדרך שהם מובילים אתכם" אומרת ד"ר פרידמן.

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-30 יתקיים בחיפה בחול המועד סוכות ויהונתן ונדין שומרים על אופטימיות ותקווה "אנחנו מקווים מאוד לזכות אבל גם אם לא, כבר זכינו בעצם עליית הסרט לפסטיבל".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>