הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

19 אוגוסט, 2014 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

"אור ירוק": בטבעון נפגעים בחד מסלוליות

מנכ"ל העמותה, שמואל אבואב: "על המדינה להקצות את המשאבים הדרושים כדי לבנות גדרות הפרדה קשיחות בכבישים הללו, ובאמצעות זאת ניתן יהיה להציל חיי אדם"

95 אנשים נפגעו בשנים האחרונות בקרית טבעון בדרכים חד מסלוליות ברחבי היישוב. בין הנפגעים היו הרוג אחד, 11 פצועים קשה ו-83 פצועים באורח קל. כך עולה מנתונים שפירסמה עמותת אור ירוק. עוד עולה מהנתונים, כי מאז תחילת השנה נפגעו ביישוב שבעה אנשים בכבישים הללו, ובשנה שעברה נפגעו תשעה אנשים, כולל אחד באורח קשה.

ברמה הארצית נפגעו בשנה שעברה 5,282 בני אדם בדרכים חד מסלוליות בערים השונות, מתוכם היו 34 הרוגים ו-441 פצועים באורח קשה.

מדוח מיוחד שהוציאה לאחרונה עמותת אור ירוק עולה, שכבישים בהם יש מסלול אחד לכל כיוון ללא גדר הפרדה, הינם קטלניים פי 3 לעומת כבישים בהם ישנם שני נתיבים לכל כיוון וגדר הפרדה. כמו כן נמצא, כי אחוז התאונות החמורות בכבישים בינעירוניים עם נתיב אחד לכל כיוון, גבוה בכ-60% לעומת כבישים בהם יש שני נתיבים לכל כיוון. הממצאים הללו חמורים במיוחד לאור העובדה שקטעי הדרך החד-מסלוליים מהווים כ-70% מאורך הכבישים הבינעירוניים. נוסף על כך ערכו כותבי הדוח מעקב על הדוח הקודם שיצא בנושא, שתוצאותיו עגומות ביותר. מהדוח עולה, כי רק שמונה קטעים מתוך 43 הקטעים שהומלצו על ידי עמותת אור ירוק לשדרוג, אכן שודרגו בסופו של דבר לדרך דו מסלולית. כמו כן נמצא, כי שמונה קטעים באורך כולל של 77 ק"מ נמצאו כקטעי תורפה בשני הדוחות, הנוכחי והקודם.

ההמלצות העיקריות בדוח הן לשדרג 24 קטעי כביש בינעירוניים באורך כולל של 205 ק"מ לדרך דו מסלולית. יישום המלצה זו, אומרים בעמותת אור ירוק, תביא להצלת חייהם של 19 הרוגים בתאונות דרכים בשנה ולהפחתת 15 תאונות קשות ו-50 תאונות קלות עם נפגעים מדי שנה.

בעמותה הדגישו כי דרכים חד מסלוליות מאופיינות באי הפרדה בין הנתיבים, דבר שיוצר חיכוך בין כלי הרכב שבאים מכל צד, ולכן תאונות חזיתיות נפוצות יותר בדרכים הללו, כאשר חומרת התאונה גבוהה יותר מאשר בדרך דו מסלולית. מהעמותה נמסר עוד שכדי לשפר את רמת הבטיחות בדרכים החד מסלוליות, יש לשפר את תנאי הדרך. בין השאר ניתן להסדיר שוליים רחבים, להתקין מעקות בטיחות בצידי הדרך, והפתרון החשוב ביותר הינו הקמת מפרדה קשיחה בין הנתיבים, שתהיה סלחנית במקרה של טעות הנגרמת ע"י הנהג ותביא למניעת תאונות חזיתיות.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב: "בישראל ישנם מאות קילומטרים של כבישים אדומים, בהם יש מסלול אחד בלבד לכל כיוון ללא מפרדה קשיחה בין שני הנתיבים, כלומר מבלי שתהיה אפשרות למנוע תאונות חזיתיות. על המדינה להקצות את המשאבים הדרושים כדי לבנות גדרות הפרדה קשיחות בכבישים הללו, ובאמצעות זאת ניתן יהיה להציל את חייהם של עשרות בני אדם מדי שנה".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>