הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

7 יולי, 2014 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

57% מתלמידי "יבנה" התלוננו על מכות

הנתונים רוכזו ע"י גוף חדש בשם "בוז לאלימות", שנוצר כדי למגר את תופעת האלימות המתפשטת בקרב בני הנוער בישראל. המועצה: הנושא נלמד

57% מתלמידי בית הספר הממלכתי-דתי יבנה בקרית טבעון התלוננו על כך שקיבלו מכות בעת שהותם בבית הספר. כך עולה מנתונים שפירסם גוף חדש בשם "בוז לאלימות", שנוצר במטרה למגר את תופעת האלימות המתפשטת בקרב בני הנוער בישראל, דרך בני הנוער. הקבוצה החדשה פירסמה את רשימת 30 בתי הספר המסוכנים ביותר בארץ עפ"י מבחני המיצ"ב האחרונים. עפ"י רשימה זו נמצא בית הספר יבנה במקום השלישי בארץ, לאחר בתי ספר מחיפה ומבית שמש, שם אחוז המתלוננים על קבלת מכות הגיע לכ-60%.

מחברי הדוח ציינו, כי באוגוסט 2012 קיבל בית המשפט העליון החלטה המחייבת את משרד החינוך לפרסם את נתוני מדדי היעילות והצמיחה הבית ספרית (מיצ"ב) של כל בית ספר בנפרד. לדבריהם, בחינות המיצ"ב בודקות את הרמה הפדגוגית של בית הספר ומשמשות כלי עזר למדידה ושיפור.

בין השאר קבעו מחברי הדוח: "בזמן שכולם מתמקדים ברמה הפדגוגית, רבים מתעלמים מנתונים סטטיסטיים נוספים המופיעים במבדקי המיצ"ב הקשורים לאקלים הבית ספרי, או במילים אחרות, לרמת האלימות בתוך בית הספר. באותם מבחני מיצ"ב שהילדים ממלאים, מופיעות שאלות תמימות לכאורה שיכולות לספר סיפור שלם, כמו: 'לפעמים אני מפחד ללכת לבית הספר, כי יש בו תלמידים שמתנהגים באלימות/בחודש האחרון קיבלתי מכה או בעיטה או אגרוף מאחד התלמידים שרצה לפגוע בי/ בחודש האחרון אחד התלמידים איים שיפגע בי בבית הספר או אחרי הלימודים/ בחודש האחרון מישהו מהתלמידים קילל אותי בכוונה לפגוע בי/ בחודש האחרון תלמידים מבית הספר שברו או הרסו ציוד של בית הספר'".

פרויקט "בוז לאלימות" נוצר במטרה למגר את תופעת האלימות המתפשטת בקרב בני הנוער בישראל, דרך בני הנוער. במסגרת הפרויקט מועברים שיעורי חינוך לבני נוער בגילאי 15-13, בעזרת מתנדבים, בכיתות י"א וי"ב. מובילי הפרויקט טוענים כי בשנים האחרונות נדמה שהנוער אינו מבין לעומק את השלכות האלימות ברמת האינדיבידואל והחברה כולה, והנתונים בשטח מראים כי האלימות הינה מכת מדינה שהולכת וגדלה משנה לשנה.

מחברי הדוח הוסיפו, כי עפ"י השנתון הסטטיסטי של משטרת ישראל לשנת 2013, חלה עלייה של 24% בכמות תיקי הנוער בהשוואה לשנת 2012. 27,587 תיקים נפתחו בעקבות עבריינות נוער, 5,512 בני נוער הובאו בפני שופט בגין אותם תיקים ו-1,355 תיקים פליליים נפתחו כתוצאה מנשיאת סכין.

הפרויקט מנוהל ע"י מאור בוסני, תלמיד כיתה י"ב, ויועץ התקשורת אלירן מלכי, שאמר השבוע: "הגידול האסטרונומי בנתוני הפשיעה בקרב בני הנוער משקף כשל חינוכי מתמשך וצורך בתוכנית הבראה שתעצור את מעגל האלימות לו אנו עדים. לא יכול להיות שיש בתי ספר שכל ילד שני בו מוכה ולאף אחד זה לא מזיז. בתי ספר כאלה צריכים לקבל השגחה צמודה עם זכוכית מגדלת מצד משרד החינוך, ארגון המורים וארגוני הורים. כל אותם גורמים רלוונטיים, שמתוקף תפקידם להתריע ולעצור את התופעה הזו, נרדמים בשמירה בזמן שמתחת לאפם גדלים ילדים אלימים בחממה חינוכית".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>