הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

2 יולי, 2014 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

יהודים מארה"ב ביקרו בטבעון

ביום חמישי שעבר ביקרו בקרית טבעון חברי ועדה מטעם הקהילה היהודית במיניאפוליס שבארה"ב, המונה כ-60 אלף יהודים. מטרת הביקור היתה בחינה של רשויות שונות בארץ, ובהן קרית טבעון, שעשויות להתאים לקיום שותפויות עם הקהילה בארה"ב. החיבור נעשה באמצעות הסוכנות היהודית, שצוות מטעמה השתתף בסיור. כמו כן השתתפו בסיור ראש המועצה, דוד אריאלי, מנכ"ל המועצה, יאיר אודם, חברת הוועדה לקשרי חוץ מרים ראוך וכן לילך דרמון. האורחים החלו את הסיור במרכז ההנצחה, שם הציגו יו"ר הדירקטוריון, דני שגב, ומנהלת הבית, אופיר איתן-מאיר, את מטרות הבית, המשמש מרכז תרבות, מורשת, חינוך וזיכרון. האורחים ביקרו גם במגדל המים, שם זכו להסבר מד"ר שחר מרנין-דיסטלפלד על פרויקט "טבעון בעיניים שלי", חזו בתערוכה ונהנו מתצפית על קרית טבעון.

בבית הספר נרקיסים הוצגו בפני האורחים שני פרויקטים, האחד משותף לתלמידי נרקיסים ולתלמידי ביה"ס הערבי בסמת טבעון, והשני – ביקור בגן שבעת המינים, המתוחזק על ידי קבוצה מעורבת של תלמידי בית הספר ודיירי כפר תקוה, שהינו בית לאנשים עם צרכים מיוחדים. כמו כן ביקרה המשלחת בשלהב"ת, מרכז יום רב תחומי לאוכלוסייה המבוגרת, שם ערכו החברים היכרות עם חלק מתוכניות העמותה ושוחחו באופן אישי עם דיירי הבית.

באתר בית שערים למדו המשתתפים על תולדות המקום, ובביקור בבית הכנסת הרפורמי בטבעון שוחחו עם חברי הקהילה, שהציגו בפניהם את שלל הפעילויות של הקהילה ביישוב ובסביבתו.

במסגרת סיכום המפגש ודברי הפרידה אמר ראש המועצה: "הקשר עם יהדות התפוצות חשוב לי מאוד באופן אישי, ולכן ביקשתי להיכנס לשותפות זו. למדנו רבות מהקשר עם ערים תאומות, יש לנו ניסיון רב בנושא והעובדה שמדובר בקהילה יהודית, מקבלת ערך משמעותי וחזק יותר".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>