הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

20 יוני, 2014 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

חטה"ב אורט גרינברג מציגה תערוכת צילומים

במהלך השנה התבצעה הלמידה בשיעורים קבוצתיים ופרטניים, ובסדנאות צילום בשטח. סדנה אחרונה נערכה בוואדי ניסנאס בחיפה, שם גם נערכו הצילומים לתערוכה

השבוע הועלתה בחטיבת הביניים אורט גרינברג תערוכת הצילומים "הרחוב מנקודת המבט שלי – צילום אורבני", שמוצגת ע"י תלמידי הכיתה התקשורתית (PDD). האירוע היה במעמד מנהלת מתי"א (מרכז תמיכה יישובי אזורי), טובה כנפי, ובהשתתפות מנהלת בית הספר, דורית סירבלה, המורה לצילום, דגנית גרינדלר, המחנכות דנה חלווה ואנה סול, תלמידים, הורים ואורחים נוספים.

בשנה האחרונה זכו תלמידי שלוש כיתות תקשורתיות (PDD) בבתי ספר שונים בקרית טבעון – שקד, נרקיסים ואורט – להכיר מקרוב את המצלמה ככלי תקשורתי מעצים. בבית הספר אורט גרינברג נפתחה השנה כיתה ז' תקשורתית חדשה, בעידודה של ראש מתי"א זבולון, טובה כנפי, שמציגה את הפרויקט בתערוכה.

הנושא המרכזי השנה היה צילום אורבני, במסגרתו למדו התלמידים מהו צילום אורבני, מהם המאפיינים של הרחוב והצלם המשתלב בתוכו, ומהן התכונות הדרושות לצלם כדי להוציא תמונה מעניינת, מסקרנת ומלאה בהומור. הצלם אלכס ליבק, זוכה פרס ישראל בצילום לשנת 2005, נענה לבקשת גרינדלר  והתנדב להעביר הרצאה בנושא. התלמידים ניתחו את צילומיו והרשימו אותו בהתעניינותם ובסקרנותם.

במהלך השנה התבצעה הלמידה בשיעורים קבוצתיים ופרטניים ובסדנאות צילום בשטח. הסדנה האחרונה נערכה בוואדי ניסנאס בחיפה, שם גם נערכו הצילומים לתערוכת סוף שנה.

גרינדלר: "התלמידים למדו צורות שונות של ביטוי שאינן מילוליות. הצד החזותי קיבל משמעות גדולה ואיפשר להם לשפר את הביטוי העצמי דרך הצילום וההצגה של עצמם כראי לחברה הסובבת אותם, לראות את הפרספקטיבה של האחר, ובעקיפין לאפשר לאחר להבין את נקודת מבטו".

לדברי גרינדלר, תהליך העבודה הייחודי הוביל גם לשינוי חברתי ואישי: "העבודה עם מצלמה מאפשרת הסתתרות מחד וכמיהה לתשומת לב, חיבוק, הכרה וביטחון מאידך. יש לה כוח עצום בעבודה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים בתחום הרגשי-נפשי, בלקויות שונות, בבעיות ההתנהגות, וכן היא מסייעת להתמודד עם קשיים תקשורתיים נוספים אחרים".

במהלך השנה למדו התלמידים להתבונן, לראות את העולם מזוויות שונות ולהציג את הפירוש שלהם לתמונה שממולם. בין השאר הם צילמו בתנועה, העמיקו בנושא הנסתר והגלוי שבמסיכה, צילמו לעצמם פורטרטים אישיים והעמיקו ביצירת תעודת זהות מצולמת.

מנהלת החטיבה, דורית סירבלה: "אני מודה לכל השותפים שתרמו להצלחת הילדים, למורה דגנית גרינדלר, למחנכות הכיתה דנה חלווה ואנה סול, לקלינאית התקשורת אסתר סלומון ובמיוחד לטובה כנפי, על העזרה ושיתוף הפעולה הפורה".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>