הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

9 יוני, 2014 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

אריאלי יוצא להתקפת נגד: המועצה משקיעה בחינוך יותר מבעבר

הפגנה2 23.5.14

תמונות מתוך ההפגנה להצלת החינוך. צילומים: גל שטייגמן

ראש המועצה שיגר אגרת להורים בעקבות המחאה בנושא המצב במערכת החינוך בטבעון, בה הוא טוען כי חלק מהטענות מופרכות. מארגני המחאה: "המאבק אינו פוליטי"|

על רקע המאבק נגד מצב החינוך בקרית טבעון, שלח ראש המועצה המקומית, דוד אריאלי, אגרת להורי התלמידים במערכת החינוך היישובית, בה הוא טוען כי המועצה בראשותו הגדילה את ההשקעה בחינוך, ולא כפי שטוענים ראשי המחאה שקמה ביישוב בשבועות האחרונים. באגרת מתייחס אריאלי, אחד לאחד, לטענות המופיעות במסמך שחילקו אנשי המחאה לאחרונה, וטוען כי חלק מהעובדות שהוצגו שגויות. "כאשר קראתי מסמך שהופץ לכם על ידי גוף המתקרא 'ועד הורים יישובי', לא יכולתי לשבת בחיבוק ידיים ומצאתי לנכון להגיב", כתב אריאלי באגרת. "אינני זוכר מסמך כה היסטרי, מבולבל, רווי בחוסר דיוק וסילופים, שתוצאתו הכפשה קשה של מערכת החינוך המצוינת שלנו ופגיעה למעשה בעובדיה: מנהלים, מורים, גננות, סייעות ומתנדבים רבים".

אריאלי הדגיש כי ליישוב יש חזון יישובי: "מי שיטרח ויקרא את תוכנית האב בתחום החינוך (שנערכה והושלמה בשנת 2010), ימצא שם מהלכים מאוד קונקרטיים באשר לדרך שלנו. ערכנו תוכנית זו דווקא כיוון שנושא החינוך היה לאורך חמש השנים האחרונות הסוגיה החשובה ביותר בטיפול הרשות".

בנוגע לקיצוצים טען ראש המועצה: "תקציב המועצה גדל ב-25% בשש השנים האחרונות ולא ב-65%, כפי שצוין במסמך. במקביל גדלה השתתפות המועצה בחינוך מתוך הארנונה מסך של 7.6 מיליון שקלים בשנת 2008 לסך של 9.5 מיליון שקלים בשנת 2014, דהיינו, גדילה של 26%".

אריאלי אף צירף טבלה מפורטת ובה הודגשה ההשקעה בחינוך מדי שנה, בשנים האחרונות, הן בכספי רשות והן בכספים שמועברים ע"י הממשלה. לדבריו, יישובים רבים היו מתגאים בנתונים כאלה, כאשר בשנים האחרונות נרשמה עלייה של 43 אחוזים בהוצאות המועצה בתחום החינוך. "הירידה בתקציב התיכון נובעת מקיטון בכמות התלמידים של כ-120 תלמידים (תוצאת שנתון קטן יותר ועזיבת תלמידי תיכון שקד לאורנים)", כתב ראש המועצה. "הירידה היא מסך שעתי של 1,166 שעות בשנת תשע"ד לסך של 1,041 שעות בתשע"ה בלבד. עדיין בית הספר הוא אטרקטיבי, מגוון בכמות המגמות שהוא מציע לתלמידים החדשים (13 מגמות לבחירה לרבות מגמת ספורט חדשה) ומספק רמת הוראה גבוהה ויכולת לרכוש תעודת בגרות איכותית לקראת לימודים אקדמיים. משרד החינוך ורשת אורט לא החליטו לבטל את הקיצוץ המתוכנן, אלא נענו לפנייתנו לסייע בתקציבים, וזאת רק לאור הערכתם הרבה לרשות המקומית שהשקיעה כ-3.5 מיליון שקלים בבית הספר בשנים האחרונות. אנו איננו מסרבים לתקצב, אלא מצויים, כמו כל הרשויות המקומיות בישראל, בתקופה כלכלית בעייתית אשר הביאה לכך, שאת התקצוב גייסנו ממשרד החינוך ולא ממקורות עצמיים. שיעור השתתפותנו פחת איפוא בכ-250 אלף שקל בלבד, קיצוץ עדין אשר לא פגע כלל, כאמור, באיכויות בית הספר".

בין השאר התייחס אריאלי להצעת הוועד היישובי למנות מנהל למחלקת החינוך במשרה מלאה, זאת לעומת המצב הנוכחי, בו מנכ"ל המועצה מנהל גם את מחלקת החינוך. "ראשית, זה יעלה 400 אלף שקלים בשנה, שאותם אנו חוסכים כיום וחלק מהם בוודאי שבים למערכת החינוך שלנו", הסביר אריאלי. "שנית, כאשר מנכ"ל עוסק גם בחינוך, זה ממרכז את החינוך ומחזק אותו. פיצול המשרות הוא בזבוז כסף ופגיעה במרכזיות של החינוך".

בנושא פיצול הכיתות, דבר שעורר את גל המחאה הנוכחי, ציין ראש המועצה:"פיצול הכיתות אינו חוקי יותר ומשרד החינוך מתנגד לו נחרצות כבעל הסמכות החוקית להתמודד עם נושא זה. למרות זאת, משרד החינוך נעתר באופן מיוחד לבקשתנו ומסר הסכמתו לכך, שכיתות שפוצלו תוכלנה להמשיך ולהיות מפוצלות. לאור עמדת משרד החינוך, הרשות מנועה מלהשתתף במימון הפיצול".

אריאלי ציין כי ההנהלה מעולם לא התכוונה לסגור את מרכז הלמידה, שימשיך לפעול במתכונת המוצלחת של השנים הקודמות. בסיכום דבריו ציין אריאלי: "כראש מועצה וגם כאב לילדים המתחנכים ביישוב, כואב לי על מערכת ההכפשה המשומנת, הפועלת כנגד מערכת החינוך היישובית, מערכת הכפשה תמוהה ומסיתה, שפועלת תוך הפצת דיס-אינפורמציה וממניעים לא ברורים. לא אתן את ידי לכך ובוודאי לא אכיר ולא אפגש עם הגוף שמתקרא 'ועד הורים יישובי'. אני מקווה שגם אתם תעשו כמוני ותתעלמו מקבוצה זו. החינוך יקר לליבי. אמשיך לעשות הכל כדי שילדיכם יקבלו את המירב והמיטב בקרית טבעון".

בעקבות האגרת ששלח ראש המועצה פירסם ועד ההורים היישובי אגרת משלו, בה נטען כי חלק מהעובדות שהוצגו ע"י אריאלי אינן מדויקות. כך, למשל, הם טוענים כי גובה התקציב הוא 106 מיליון שקל ולא 90 מיליון, ולכן גם ההקצאה לחינוך קטנה יותר. כמו כן נטען, כי המועצה קיבלה החלטה שלא לממן את המשך פיצול הכיתות. בסיכום כתבו ההורים: "אנו מבקשים להדגיש: המאבק שלנו אינו פוליטי. אנו באים בידיים נקיות, לשתף פעולה עם ראש המועצה וחבריה ועם אנשי המקצוע במערכת החינוך. אנו קוראים לכל הגורמים הללו להפשיל שרוולים ולשבת, יחד עם נציגי ההורים, למרתון דיונים עד לפתרון הסוגיות העומדות על הפרק, עוד לפני פתיחת שנת הלימודים הבאה".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>