הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

27 מאי, 2014 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

תיכון מגידו: תלמידי י"ב עשו עבודת שטח מעשית שהחליפה את הבגרות

יוזמת הרעיון, המורה חנה גרינשטיין: "התלמידים יפיקו יותר מהידע שיצברו ומתהליך העבודה, ובמיוחד מהקשר שלהם למקום בו הם גרים, מאשר מבחינה"

תלמידי כיתות י"ב של תיכון מגידו ממגמת גיאוגרפיה בחרו להיבחן בבגרות באמצעות הגשת עבודות העוסקות בתכנים של המרחב הביוספרי בו הם חיים. מדובר ביחידת לימוד אחת במסגרת הבגרות בגיאוגרפיה, שתכלול עבודה שתקבל ציון. הרעיון הינו להתמקד בעבודת חקר, במסגרתה מגיעים התלמידים למידע ולמסקנות באמצעות סקרים ושאלות, אותם הם חוקרים במקום בו הם מתגוררים. הנושא שנבחר השנה הינו התיירות במרחב הביוספרי של מועצה אזורית מגידו.

יצוין כי את המגמה מובילה חנה גרינשטיין, מורה לגיאוגרפיה בתיכון מגידו, כאשר הפרויקט הועבר עם איריס אלברסהיים, אף היא מורה לגיאוגרפיה.

גרינשטיין: "בחרתי שכל תלמיד יתמקד בנושא תיירותי, שהינו ממוקדי התיירות של המועצה. לדעתי, התלמידים יפיקו יותר מהידע שיצברו ומתהליך העבודה, ובמיוחד בקשר שלהם למקום בו הם גרים, מאשר מבחינה".

התלמידים חקרו ובדקו נושאים רבים, ובהם: שביל המרובע ופינת אוכברג – כיצד הוא משפיע על התיירות במרחב; הלינה הכפרית זהר בדשא בקיבוץ דליה וכיצד קיום הלינה מקדם את התיירות באזור; עלייתו וכישלונו של פארק "טייפון" ברמת השופט; גבעת הרקפות בסמוך לגלעד -  תרומת האתר ובעיות תחבורה בתקופת הפריחה של המטיילים במקום.

אחת היוזמות הייחודיות של החניכים היתה לבדוק אם אפשר להפוך מבנים מחברת הנעורים "רעות" לאכסניית נוער, זאת לאור השינוי שחל בייעוד המבנים, כאשר החניכים אינם לנים בפנימייה כפי שהיה נהוג בעבר.

כמו כן בדקו התלמידים את פסטיבל יערות מנשה, שהתקיים לאחרונה ביער הקיבוצים הסמוך לקיבוץ משמר העמק, כמו גם את חוות דובי שבקיבוץ רמות מנשה ושיתופי הפעולה התיירותיים של מנהל האתר.

התלמידים נדרשו לצאת לשטח, לערוך סקרים ולשאול מבקרים במקום, לעבד את הנתונים ולהסיק מסקנות. לבסוף התקיים מפגש בו חשפו התלמידים את העבודות. במפגש השתתפו בעלי תפקידים מהמועצה העוסקים בתחומי התיירות, הדוברות והמרחב הביוספרי, יחד עם מנהלת בית הספר, לירון זכאי, הרכזת הפדגוגית, תמר גבריאל, רכז שכבת י"א-י"ב, דני נהב, ומורים נוספים.

יוזמי הרעיון ציינו כי שיתוף הפעולה של הספרייה בתיכון והחומר הרב שנמצא בה, גמישותה של הנהלת בית הספר לערוך את שיטת העבודה הייחודית ומורי הגיאוגרפיה שנרתמו למשימה, היו בין הגורמים שהביאו להצלחה בבגרות בגיאוגרפיה.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>