הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

18 מאי, 2014 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

תזמורת שקטה- האמנם?

מאת: מורן סרוסי |

מגזין אורנים דוט קום החל בשיתוף פעולה עם רדיו אורנים ובמסגרתו כתבי המגזין מסקרים תכנים מעניינים שמשודרים ברדיו אורנים. חלקו של הרדיו בשת"פ הוא שידור תכנים מעניינים שעולים גם כן במגזין. השבוע סקרנו את להקת "תזמורת שקטה"

"ביום חמישי הקרוב מגיעה להקת נגני ג'אז ממש מגניבים שבאים לנגן באולפן, את רוצה לבוא לסקר את השידור איתם?" שאלה אותי גילי סילמן, המפיקה של רדיו אורנים. "אוקיי, נגני ג'אז" עניתי לה "לא בדיוק הסגנון שלי אבל יאללה ננסה, מה כבר יכול להיות?"

בהססנות זו הגעתי לאולפן רדיו אורנים על מנת לסקר את להקת "תזמורת שקטה". הגעתי ב-16:30 מוכנה לראיין, להערכתי, 5-6 נגנים בערך בעשר דקות . "הם עוד לא הגיעו", מסרה לי ענבל דוארינג, מנהלת הרדיו,"שבי בינתיים". ישבתי וחיכיתי כמה דקות עד שהגיעה הלהקה. אחרי מספר דקות בודדות הם הגיעו- 2 נגנים, זמרת, מיקרופונים, אקורדיון וסקסופון.

"שלום, אני מורן ממגזין האינטרנט של אורנים- אורנים דוט קום" לחצתי את ידיהם. "מי אתם ומאין אתם מגיעים אלינו?" שאלתי.

"אז ככה", פתח בפניי חובב, מקים ומייסד הלהקה, "שמי חובב ישראל ואני מגבעת עדה, זאת אלה מדינה הזמרת שלנו מזכרון יעקב וזה מיכאל ברוכיס, נגן האקורדיון שלנו והוא מאלוני יצחק". כך הציג בפניי את חברי הלהקה. "השארנו עוד שניים בבית, בדרך כלל אנחנו חמישה".

חובב, מיכאל ואלה- חברי להקת 'תזמורת שקטה'

חובב, מיכאל ואלה- חברי להקת 'תזמורת שקטה'

הלהקה הוקמה בהרכב אחר עוד בשנות ה-80 כשהעוגן שנשאר כל הזמן הוא חובב ישראל- נגן הסקסופון וכותב המוזיקה והמילים של רוב השירים אותם מנגנת הלהקה. "המוזיקה שאנחנו מנגנים היא מוזיקה מסובכת. היא ברובה מוזיקת ג'אז אך היא גם מוזיקה מאולתרת, אין לה הגדרות. מה שחשוב לנו הוא שהיא תהיה יפה ונעימה לאוזן" מספר חובב.

הם מתמקמים באולפן, נרגשים לקראת הריאיון וההופעה החיה בתכנית "חמש חמש" עם יוסי אומסי. הכבלים לא מסתדרים ולא שומעים כ"כ  טוב באוזניות. הם נראים מעט לחוצים ובינתיים מתחילים לעשות חזרות באולפן. לפתע נכנס אחד השדרנים שמשדר באולפן ליד ומבקש שינמיכו טונים. "והם קוראים לעצמם תזמורת שקטה… יחסית לתזמורת שקטה הם עושים הרבה רעש", זרק וחזר לאולפן שלו.

יוסי אומסי

יוסי אומסי

למה באמת קוראים ללהקה תזמורת שקטה… שקטים- הם לא, אז מה הסיבה? "בחתונות תמיד יש מוזיקה רועשת ורציתי שדווקא בגלל הסיבה הזו אנשים יזמינו אותנו לחתונות כתזמורת שקטה. זה שאני מפגיז אחרי זה ומנגן חזק זה לא משנה. בתקופה של התזמורות בחתונות לקחו אותנו הרבה בגלל זה", אומר חובב ומיד מדגים את הצליל הנעים (והחזק יש לומר) של הסקסופון.

הם נראים לחוצים. עוד 5 דקות השידור, הדברים עדיין לא מוכנים, אומסי מבקש מהשדרן שמשדר באולפן הסמוך למשוך עוד כמה דקות בשידור שלו. אני מסתכלת עליהם מהצד בזמן התכוננותם לשידור. הכימיה ביניהם נראית טובה, למרות פער הגילאים בין חובב ומיכאל לבין אלה. הם מעבירים צחוקים בין לבין ומכבדים מאוד האחד את השני. "מיכאל הוא מנצח בתזמורות והוא הבסיס של הלהקה" מחמיא חובב למיכאל המובך ואז ממשיך  "המטרה שלי היא להביא את אלה לעבודה בחו"ל- לגרמניה בעיקר". הרבה מטרות, הרבה עבודה, נראים רציניים החבר'ה.

הינה כבר יוסי השדרן והלהקה התמקמו להם. תיכף יכנסו לשעתיים של נגינה מקסימה ונעימה כל כך לאוזן. אני נפרדת מהם לשלום ומאחלת להם הצלחה בהמשך דרכם.

"מאוד הופתעתי" אני מספרת לגילי בסיום הפגישה שלי עם להקת תזמורת שקטה "הם מנגנים ממש יפה, והייתה גם כימיה טובה. להבא אני אשמח ליותר זמן כדי להכיר ולשמוע יותר. הם נראים לי ממש מעניינים".

התזמורת בפעולה

התזמורת בפעולה

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>