הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

31 מאי, 2014 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

מאות מתושבי טבעון הפגינו: דורשים להציל את החינוך

הפגנה 23.5.14

צילום: גל שטייגמן

בהפגנה, אותה יזמו ועדי ההורים בבתי הספר, השתתפו הורים ותלמידים, שקראו לראש המועצה למנוע את הקיצוץ בתקציב החינוך, והודיעו כי מדובר ביריית הפתיחה במאבק

מאות מתושבי קרית טבעון, ובהם הורים לתלמידי החינוך היסודי והעל יסודי, וכן תלמידי תיכון, הפגינו ביום שישי שעבר מול בניין המועצה המקומית, במחאה על הפגיעה המתמשכת באיכות החינוך ביישוב. המפגינים קראו לראש  המועצה, דוד אריאלי, למנוע את הקיצוץ הצפוי בתקציב החינוך ולמצוא את התקציבים הנדרשים כדי למנף את מערכת החינוך למקומה הראוי. את ההפגנה יזמו במשותף ועדי ההורים בבתי הספר, שציינו כי מדובר ביריית הפתיחה במאבק להצלת החינוך היישובי.

ההורים ציינו כי בשבועות האחרונים הולכת וגוברת התסיסה סביב נושא החינוך בקרית טבעון, תוך שהוסיפו כי מבדיקת נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2011 עולה, כי היישוב ממוקם במקום ה-115 בארץ בהיקף ההשקעה העירונית השנתית לתלמיד, עם סכום העומד על 3,940 שקלים, זאת לעומת ממוצע השקעה עירונית שנתית ארצי העומד על 4,197 שקלים.

אחת הסיבות העיקריות לפתיחת המאבק הינה תוכנית המועצה לצמצם את מספר כיתות ב' בבתי הספר רימונים וקרית עמל לשתיים בלבד, דבר שייצור עומס רב בכיתות. ההורים גם נדרשו לשלם מכיסם כדי שלא לצמצם את מספר הכיתות. לאחרונה התכנסו ועדות ההיגוי של בתי ספר השונים והחליטו על הקמת ועד הורים יישובי, שיהווה גוף מאוחד אשר ייצג את כלל ההורים במועצה ויפעל לקידום איכות החינוך. בין שאר התפקידים עשוי ועד ההורים היישובי להוביל את המשך המאבק. ההפגנה התקיימה בצל הידיעות על קיצוצים המתוכננים בתקציב החינוך, המאיימים לפגוע בהסעות התלמידים, להביא לסגירת מרכז הלמידה הציבורי ולהגדיל עוד יותר את הצפיפות הגבוהה בכיתות א'-י"ב.

אחת מיוזמות ההפגנה, יו"ר ועד ההיגוי בבית הספר רימונים, תמי שטייגמן: "הובטח לנו חינוך ציבורי שיעמוד בחזית, ובמקום זאת אנו מקבלים חינוך ציבורי שהולך ודועך, מבלי שלאחראים יהיה אכפת. לאורך כל מסלול הלימודים, הכיתות עמוסות וצפופות, הסעות התלמידים עומדות תחת איום ביטול ומרכז הלמידה נמצא בסכנת סגירה בשל קיצוץ התקציב. החינוך מתפורר ובמקום לצמוח ולהגיע להישגים לימודיים וחינוכיים, הוא מאבד תלמידים ודועך. ההפגנה היתה רק האמירה הראשונית שפותחת את המאבק, אליו אנו יוצאים לדרך מאוחדים ועם מטרות משותפות ככוח אחד קהילתי: המאבק להצלת החינוך בטבעון".

שירלי אברג'יל, אף היא ממארגני ההפגנה: "לא ייתכן שיישוב בו יש יותר מ-1,000 תלמידים לא יספק מענה חינוכי ברמה הולמת לכל אחד מהתלמידים. בכל שנה מחדש מונפת חרב הקיצוצים מעל ראשה של מערכת החינוך בקריה ואיכות החינוך הולכת ומידרדרת. לתלמידינו מגיע חינוך איכותי עם הפנים לעתיד. לאורך שנים ארוכות היתה מערכת החינוך של טבעון אבן שואבת לתלמידים, ואילו היום רבים מתושבי המקום מחפשים לילדיהם פתרונות מחוץ ליישוב".

מהמועצה המקומית קרית טבעון נמסר כי :"בחטיבה העליונה בבי"ס אורט גרינברג בשנת הלימודים הבאה, חל צמצום משמעותי במספר התלמידים לעומת מספרם בשנים שחלפו, עת למדו בביה"ס כ-100 תלמידי המגמה האנתרופוסופית. בנוסף, על פי הרישומים -  בשנת הלימודים תשע"ה ילמדו בשכבה פחות תלמידים, זאת ככול הנראה בשל שנתון בו יש פחות ילדים מהרגיל. אובדן כמות כה גבוהה של תלמידים משפיע באופן דרסטי ומקטין את התקציב המגיע ממשרד החינוך לביה"ס.

קיטון כה משמעותי על בסיס שנתי קבוע, יצר חוסר תקציבי אדיר אשר פגע קשות בכמות השעות הבית ספרית השנתית ובתיכון אורט נאלצו לסגור מספר מגמות: מחשבת ישראל, מנהיגות, טוב (טכנאי ובגרות) וספרות מורחב. ועדיין מדובר בקיצוץ מתון בו התלמיד יכול לבחור מתוך 13 מגמות, שזהו מגוון עשיר ביותר.

לצערנו, בשל הקיצוץ תופסק עבודתם של 8 מורים מתוך כ- 100 הקיימים בבית ספר השש שנתי. אנו כואבים מאד את האילוץ הזה, במיוחד כשמדובר במורים צעירים ומאד מוכשרים, אך אין מנוס מאקט זה במצב עמו אנו מתמודדים. חשוב להדגיש: ההחלטה לפטר את אדם ורטה הינה רק מתוך האילוץ הנ"ל ואלמלא המצב, ורטה היה ממשיך ללמד בבית הספר גם בשנה הבאה.

בנושא בתי הספר "רימונים" ו"קרית עמל" – לצערנו, בשנת הלימודים תשע"ה מדיניות משרד החינוך לא מאשרת עוד כיתות לא תקניות ועל כן, אין  לנו עוד את האפשרות לפצל כיתות.  מדובר בהחלטה כלל ארצית ואנו כרשות מכבדים את בעלי הסמכות ונאלצים להתאים את הדרישות  לבתי הספר בקריה. למרות זאת, ראש המועצה הצליח לקבל את הסכמת משרד החינוך שכיתות שפוצלו בעבר, ימשיכו כך עד לכיתה ו'. האפשרות המוצעת להורים לקיום כיתה לא תקנית היא במימון עצמי של המורה. עוד ראוי לציין כי ממוצע התלמידים בכיתה בבתי הספר היסודיים בקרית טבעון עומד על כ-28 ילדים בכיתה".

הפגנה4 23.5.14

צילומים: גל שטייגמן

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>