הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

13 מאי, 2014 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

חדש באורנים: תוכניות לטיפול נפשי באמצעות משחק

ראש המרכז לפסיכותרפיה רב-ממדית במכללה, פרופ' דניאלה קרמר-מור: "במקום שבו כל שיטות הטיפול האחרות כשלו, ישנה הצלחה לטיפול בילדים באמצעות משחק"

בשנת הלימודים האקדמית הקרובה ייפתחו לראשונה, במרכז שי לפסיכותרפיה רב-ממדית במכללה האקדמית אורנים, שתי תוכניות תלת שנתיות, חדשניות וייחודיות, שיכשירו אנשי מקצוע לעסוק בטיפול נפשי באמצעות שפתם הטבעית של ילדים ובני נוער: המשחק. ראש המרכז, פרופ' דניאלה קרמר-מור, הסבירה כי במקום בו כל שיטות הטיפול הקונבנציונליות כשלו, ישנה הצלחה לטיפול בילדים באמצעות משחק. "כשהכאב בליבם של ילדים ובני נוער גדול מנשוא, הם לא בוחרים, וכנראה גם לא מסוגלים, לדבר עליו. באמצעות המשחק, שהוא שפתם הטבעית, הם מבטאים את מצוקותיהם הרגשיות, ודרכו, תוך סיוע טיפולי מקצועי ומיומן, הם לומדים למצוא לו מרפא מסוים", היא אומרת.

כדי להמחיש את העניין נתנה פרופ' קרמר מור דוגמה מטיפולים של סטודנטים בתוכנית ל"פסיכותרפיה רב-ממדית", אחותה הבוגרת של התוכנית לטיפול במשחק: "באחד המקרים הגיבה ילדה בצורה קשה לתהליך הגירושין של הוריה. עפ"י התוכנית, אמור היה אביה לעזוב את הבית ולחיות עם אשה אחרת, לה יש ילדים אחרים. לא רק זאת, אלא שהוא גם אמור לעבור לעיר אחרת. הילדה לא דיברה על הקושי והכאב, אך נראתה אבודה ומנותקת, הפסיקה להכין שיעורים ולתפקד בכיתה וניתקה את קשריה עם חברותיה. היא הפכה למסוגרת ומכונסת ונטתה להתפרצויות כעס ולהתקפי בכי בלתי נשלטים כאשר מבוגרים פנו אליה בדברים שבשגרה. כל ניסיון לקבל ממנה הסברים על מצבה, נתקל בשתיקה ובהתכנסות מצידה או בהתקף בכי קשה. בחדר הטיפולים הפגישה אותה סטודנטית שלנו עם 'בובות הדאגה'. מדובר בבובות קטנות שניתנות לילדים בגואטמלה שמתקשים להירדם. המטרה היתה שיספרו לבובות על הבעיות והדאגות שמטרידות אותם, כך שאלה 'יעסיקו' בלילה את הבובה, ואילו הילדים יוכלו לישון בשלווה. הילדה שמחה לשבת עם הבובות ולספר להן על הקנאה שחשה בילדים עימם אמור אביה לגור, בפחד שהיא חשה על כך שתאבד את האב ובעצב העמוק שמלווה אותה כשעולמה הבטוח והמוכר מתמוטט לנגד עיניה. ככל ש'בובות הדאגה' נשאו יותר את קשייה, כך השתפר תפקודה היומיומי. ברגעים מסוימים היא התחזקה כל כך עד שנתנה לבובות עצות ולימדה אותן איך להתמודד עם הקנאה, הכאב, החרדות והבדידות". פרופ' קרמר מור הדגישה כי מדובר רק בדוגמה אחת מיני רבות להצלחת השיטה.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>