הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

29 מאי, 2014 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

איק-בנו-ארצה: תערוכה חדשה נפתחה בגלריית האמנים במתנ"ס קרית טבעון

התערוכה הקבוצתית המוצגת בגלריה, בהשתתפות 14 אמנים, מציגה אובייקטים המוצבים בחלל ומייצרים "מקום" דינאמי שמנסה לנסח את עבודת האמנות כמראה

תערוכת "איק-בנו-ארצה" נפתחה לאחרונה בגלריית האמנים במתנ"ס קרית טבעון בהשתתפות עשרות מוזמנים, ובהם ראש המועצה, דוד אריאלי. התערוכה הקבוצתית כוללת 14 אמנים שונים ומגוונים, ומציגה אובייקטים המוצבים בחלל ומייצרים "מקום" דינאמי המנסה לנסח את עבודת האמנות כמראה, כמשקפת וחוקרת הלכי רוח, וכן כפועלת מחוץ למסחריות מעצם נוכחותה בהקשר המקומי הקהילתי, הדיאלוגי וההטרוגני. ה"מקום" הופך בתערוכה לאישי, פרטי וקרוב. הוא אינו נתון ספציפי שאפשר לתת לו נקודת ציון, לבוא וללכת ממנו, לשבת אצלו ולתחום אותו, אלא מרחב היסטורי, תרבותי ורגשי המכיל את הגיאוגרפיה והביוגרפיה של האמנים.

רוח ה"מקום" שמאתגרת את תפיסת הטבע כיפה וירוק לעד, ככזה שקם לתחייה למרות הפגיעות וכמשאב בלתי מתכלה, מופיעה בכמה עבודות באופן של היעדרות, צחיחות, יובש, חלודה וסדקים. זו כוללת גם את מופע הקוצים בתערוכה, בו ההקשר בין הקוץ כמייצג מקומיות, ארעיות, סבל פיזי ונפשי, מלווה אותנו מאז צליבתו של ישו ואולי אפילו לפני כן.

יצוין כי אמנות עיצוב סידורי פרחים לפינה מיוחדת בבית, התפתחה ביפן תחת השם איקבנה. הפרחים והכלים בהם סודרו יצרו מכלול סביבתי, בו איזון צבעוני, צורני וחומרים שונים מאורגנים בהרמוניה מתוחה המשקפת את הטבע ואת פילוסופיית הזן. התערוכה החדשה שואפת לבדוק את אפשרות התאמת תפיסה זו למציאות הישראלית הנתונה להשפעות מקומיות וגלובליות שמאיימות על הסביבה, ובה בעת מציעות יחסים חדשים בקשר בין האדם לטבע.

מסורת האיקבנה מכילה אוצר בלום של אפשרויות לייצוג אלמנטים מנוגדים. בתערוכה ישנן עבודות המתייחסות ל"מיתוסים" מכוננים בתרבות הישראלית, שתוך כדי ייצוג או פירוק האלמנטים המרכיבים את המיתוס, מציבות סתירה חזותית ורעיונית בפני הצופה, כאשר התוצאה מפריכה את אמיתותם ה"נצחית". מסורת האיקבנה, שעוסקת ב"החייאת" פרחים שנקטפו, מאפשרת לנו לראות מבעד לנושאים הכואבים את האהבה ל"מקום" העולה מתוך עבודות האמנות. את התערוכה אוצרת עפרה עמיקם.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>