הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

20 אפריל, 2014 פורסם ב יוצאים לשטח
תגובה אחת

תוכנית צהרונים חדשה ללא חופשות בטבעון

רשת המתנ"סים: "נגמרו הימים שצריך לקחת חופשות מהעבודה כי אין ברירה והילד בחופש מהגן. נגמרה התקופה שצריך להזעיק את הסבתא שתשמור על הילדים"

לקראת שנת הלימודים הבאה תנהיג רשת המתנ"סים קרית טבעון, בשיתוף מחלקת החינוך במועצה, מתכונת חדשה של צהרונים ללא חופשות. ברשת הבינו כי בשנים האחרונות השתנתה התרבות היומיומית, ובעקבות זאת השתנו גם צרכי ההורים. בקרית טבעון התגבר הצורך בהתאמת מספר ימי העבודה של ההורים לימי הפעילות של המסגרות החינוכיות. במתנ"ס ובשיתוף מדור גני הילדים במועצה מצאו לנכון לתת מענה לקשיי ההורים במהלך חופשות החגים ובחופש הגדול, ולכן הוחלט על מתן מענה רחב היקף בצהרונים, כך שהצהרונים יפעלו בימים ארוכים בחופשות אלה, בדומה לקיבוצים ולמעונות.  כתוצאה מכך נפתר גם הסרבול שבהרשמה נפרדת לקייטנות במהלך השנה ובקיץ. באופן מעשי ימשיכו הילדים המשך כל השנה באותה מסגרת, עם אותם חברים ובאותו הגן.

ברשת המתנ"סים ציינו השבוע: "החלטנו לתת מענה יציב להורים גם בימי החג. נגמרו הימים שצריך לקחת חופשות מהעבודה כי אין ברירה והילד בחופש מהגן. נגמרה התקופה שצריך להזעיק את הסבתא שתשמור על הילדים. בסוכות ובחנוכה יתקיימו הלימודים בצהרון מדי יום, והזמן היחיד בו לא תתקיים פעילות בצהרונים הוא חול המועד פסח".

ברשת המתנ"סים הדגישו כי נושא ההסעות מגן לגן בוטל, וכי במשך חופשות השנה ארוחת הבוקר תהיה באחריות ההורים. "ארוחות הצהריים מפוקחת ותמיד באחריותנו במשך כל השנה. תפריטים של ארוחות הצהריים יוצגו להורים בתחילת השנה", ציינו ברשת.

עוד הוסיפו ברשת המתנ"סים כי בצהרונים יועסקו צוותים שעברו הכשרה מקצועית מתאימה עם ניסיון מוכח בתחום החינוך בגיל הרך. צוות הצהרונים ישתתף בהשתלמויות מקצועיות לאורך השנה בהנחיית אנשי מקצוע מתחום החינוך והטיפול.

התוכנית החדשה גובשה באגף הגיל הרך והמשפחה ברשת המתנ"סים, המוביל את התהליך והביצוע בשיתוף מדור גני הילדים במועצה, כל זאת בליווי ועדת היגוי שחבריה הינם הורים בצהרונים. כמו כן יוגבר הפיקוח ע"י רשת "צהריים טובים" של החברה למתנ"סים.

בשנה הבאה תפעל המתכונת החדשה ב-12-10 גנים בטבעון, ומספטמבר 2015 היא תהיה בכל הגנים בטבעון. ההרשמה תיפתח ב-22.4 ותתקיים דרך מזכירות המתנ"ס.

תגובה אחת

  1. מאת קרני:

    בקיבוצים נהוגה השיטה הזו שנים רבות, העיקר זו העלות הגבוהה שנוחתת על ההורים במשך כל השנה, מה שמכסה את התשלום הגבוה של החופשות.
    להסבר כללי: שהות בצהרון ביום רגיל מ- 14:00- 16:30, 17:00.
    התשלום בערך 1000 ש"ח כל חודש מה שכולל בערך 15-19 ימי קייטנה בשנה.
    בקיבוצים התשלום גבוה יותר ונע בין 1500 ש"ח ל- 1700 ש"ח וזה כולל את כל ימי החופשה בשנה.
    ועתה צריך לעשות חשבון פשוט: תוספת 500-700 ש"ח במשך 10 חודשים תביא לכיסוי חודשיים של קייטנת קיץ שהעלות שלה בערך 2000 ש"ח + עוד כמה ימים במשך השנה, אבל לא חול המועד פסח שאלה בערך שבעה ימים.
    בקיצור: לא נפלתי לא נעשתה פה מהפיכה גדולה.
    וגילוי נאות: קייטנות המתנ"ס טובות למדי, הצוותים חמים ומנוסים.
    בהצלחה.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>