הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

20 אפריל, 2014 פורסם ב במה חופשית
אין תגובות

ללמוד מהברווזים

אורי פרי למד עד כמה קצת תקווה וקצת שמחת חיים יכולים לשנות את היום שלו וממליץ לכולם לנסות את זה גם

 מאת: אורי פרי |

מסתבר שלברווזים יש בלוטת שומן מיוחדת (Preen Gland) הממוקמת בבסיס הזנב. הבלוטה הזו מפרישה חומר שומני שאותו מושח הברווז באמצעות המקור שלו על משטח הנוצות מספר פעמים ביום. בפעם הבאה שתראו ברווזים שימו לב לתנועה המעניינת הזו – הנגיעה עם המקור בנקודה בבסיס הזנב (איסוף השומן) ואחר כך משיחתו על הגוף… למעשה, משמשת הבלוטה השומנית הזו כאמצעי עזר לתחזוקת הנוצות. משיחה תדירה של ההפרשה השומנית הכרחית לשמירה על יעילות הנוצות כשכבה מבודדת ודוחה מים, וכך יכול הברווז לשחות להנאתו במים בעוד נוצותיו לא נרטבות. בעת היציאה מהמים עליו רק לעשות מעין ניעור של כל גופו והטיפות יחליקו ממנו והלאה. לפעמים אני חושב לעצמי למה גם לבני אדם אין בלוטה שכזו? היינו יכולים לקום בבוקר, לקחת מעט מהחומר המופרש ממנה ולמרוח את כל גופנו במעין שכבת הגנה שהייתה שומרת עלינו מפני אירועי היום יום. ישנן תקופות מסוימות בחיים שבלוטה שכזו בהחלט הייתה עוזרת בשמירה על חיוניות ושפיות בתוך סערות החיים.

לאחרונה פגשתי אדם חכם שאמר לי שאומנם לבני אדם אין בלוטה שכזו כמו שיש לברווזים, אבל הם יכולים לפתח בעצם מערכת חלופית. הוא קרא לזה "בלוטת התקווה והשמחה". אלו שני הדברים שאדם צריך שילוו אותו לאורך הדרך והם ישמרו עליו מפני שחיקה, דכדוך, אכזבה ויתר חבריהם. "כל בוקר", האדם החכם אמר לי, "דאג לכך שתמלא את עצמך בתקווה ובשמחה – דברים קטנים שאתה אוהב לעשות, משהו קטן לצפות בשבילו בסוף היום, יעדים פשוטים שאתה עוד רוצה להשיג…" וממש לפני שנגמרה שיחתנו הוא הוסיף משפט חשוב ביותר-  "ובעיקר, אל תרשה לעצמך לרשום אירועים בתוכך ככישלונות או כאכזבות – אלו עשויים להיות כמו אבנים שלאט לאט מצטברות בתוך נהר החיים עד למצב שעלולה להיות חסימה רצינית. עדיף פשוט להתייחס אליהם כאל ניסיונות בדרך להצלחה".

אני מצאתי עצות אלו כמועילות מאוד והימים נראים אחרת לחלוטין כאשר בבוקר אני מקפיד למרוח את עצמי בקצת חומר שומני של תקווה ושמחה.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>