הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

12 אפריל, 2014 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

בונים מגדלים

תלמידי "דליות" ביקנעם בנו דגמים של מגדלי התאומים ועזריאלי. הרציונל שעמד מאחורי הפרויקט היה לגרום לתלמידים "לצאת מהקופסה" ולהכיר את הגופים בשיטת החקר, תוך שימוש בכלים שרכשו ויצירת היקש למקצועות אחרים

בפרויקט מיוחד, שהפך לתערוכה בית ספרית מובילה, ושנערך במסגרת שיעורי גיאומטריה בנושא גופים, ייצרו תלמידי כיתה ו' 3 של בית החינוך דליות, דגמים שונים מגופים עפ"י בחירתם. התלמידים התבקשו לחשוב על דגם מיוחד בארץ או בעולם ולפעול לייצורו, כאשר היה עליהם להגיש כל דגם עם מפרט שכולל קנה מידה, יחס ומידע על הדגם. לאחר שהחליטו מה לבנות, השתמשו התלמידים בשלל חומרים לבניית הדגמים, ובהם חומרים המיועדים לבנייה אמיתית, כך שהתוצר הסופי יצא מושקע מאוד.

פרויקט "בניית הגופים" קיבל השראה מדבריו של שר החינוך, הרב שי פירון, שאמר כי למידה משמעותית היא זו בה התלמיד מעורר שאלות, מאתר מקורות מידע, מעבד מידע ויוצר ידע חדש שהינו רלוונטי לעולמו האישי ולחיים בעידן הטכנולוגי במאה ה-21.

התוצרים היו רבים, ובין השאר בנו התלמידים דגמים של מגדלי עזריאלי, אצטדיון הכדורגל בברצלונה, איצטדיון הכדורגל ביקנעם, רחוב בעמק השלום, דגם של Big יקנעם, הבית של עמי ותמי, מגדלי התאומים, גיטרה, דגם של לונה פארק ועוד.

התלמידים סיפרו על החוויה בתהליך היצירה וציינו שנהנו מאוד להעלות רעיונות משלהם ולעבוד בצוות עם חבריהם לכיתה, מה שחיזק את הקשר החברי ביניהם. כמו כן הדגישו התלמידים כי שיתפו את הוריהם ונעזרו רבות באינטרנט כדי לראות את המקומות השונים, לצפות בתמונות וליישם את הדגם שבחרו.

מנהלת בית החינוך, עפרה הירש: "כיתה ו' 3 הפגינה יצירתיות וחשיבה ברמה שלא ניתן לתאר. מחנכת הכיתה זימנה עבור הילדים למידה משמעותית, תוך טיפוח ועידוד המוטיבציה של התלמידים ללמידה, ובכך יצרה חוויית למידה. הלמידה איפשרה מרחב אוטונומי גדול עבור התלמידים לבחור איזה מודל לבנות ואיך יחקרו, דבר שאיפשר להם להתחבר לעולמם ולהתנסות דרך היצירה. הדגמים מבטאים חשיבה, יצירתיות ואמנות לשמה. כחלק מתהליך הלמידה, על המורה לוותר מדי פעם על תפקידו כמשנע מידע ולמלא תפקיד של מעורר סקרנות ומספק אתגרים, זאת כדי שיניע את תלמידיו לשאול שאלות שמעניינות אותם ולחפש תשובות לסוגיות הנגזרות ממצבים שמשמעותיים ורלוונטיים עבורם"‏.

מחנכת הכיתה והמורה לגיאומטריה, דניאלה מיילי, הסבירה כי הרציונל שעומד מאחורי הפרויקט היה לגרום לתלמידים "לצאת מהקופסה" ולהכיר את הגופים בשיטת החקר, תוך שימוש בכלים שרכשו ויצירת היקש למקצועות אחרים. "עם הידע והניסיון שרכשתי במהלך השנים כמחנכת, בחרתי תמיד להקנות לתלמידיי את הכלים המתאימים ללמידה עצמאית רב תחומית, שמקנה להם כישורים לחיים בהיבטים שונים", היא מסבירה. "תלמידיי הוכיחו לי שזו אחת הדרכים היעילות ביותר להוראה. הם הפגינו כישורים נפלאים הן בהיבט האמנותי והן בהיבט הלימודי, תוך פיתוח חשיבה מותאמת לטכנולוגיה במאה ה-21. בטוחני שכלים אלו יהיו באמתחתם גם בעתיד הרחוק ויסייעו בידם להגיע למינוף יכולותיהם ולהצלחה באשר יבחרו".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>