הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

3 מרץ, 2014 פורסם ב מה בקמפוס, מל"ח חולמים חינוך
תגובה אחת

רב פעלים

מוטי שקד, בן 25, סטודנט שנה ראשונה לתואר ראשון בחח"ק ואזרחות.

מוטי שקד

במקור, המשפחה שלי היא ממושב צוריאל(שזה לחלוטין לא איפה שהגבינות), שם נולדתי וגדלתי ושם ההורים שלי גרים עד היום. הרבה פעמים שואלים אותי מאיפה הגעתי ללמוד חינוך ויש לזה הרבה תשובות. אחת מהן היא שמגן טרום-חובה ועד לסוף י"ב למדתי בבי"ס דמוקרטי פתוח בתפן. מגיל צעיר, הדגישו בפנינו את החשיבות של בחירת התכנים בלימודים, השתתפנו בוועדות שונות שקשורות להתנהלות בית הספר(ועדת משמעת, עיתון, וכו'..) וההחלטות הגדולות לגבי דרכו של ביה"ס התקבלו בפרלמנט שבו השתתפו כל "קהילת ביה"ס"-תלמידים, הורים, מורים, מנהלים וגם אב הבית.

כשאני מסתכל על זה היום, אין ספק שהדבר פיתח אצלי אג'נדה חינוכית אמיתית, שגרמה לי לרצות לעבוד עם ילדים ובני נוער כדרך חיים. בסוף התיכון, יצאתי לש"ש במסגרת "גרעין-עודד" של בני המושבים במועצה אזורית באר-טוביה. עבדתי בשני מושבים שבהם הייתי למעשה אחראי על פעילות הנוער ביישוב. במהלך השנה, הדרכתי סמינרים,  יצאתי לטיולים ויזמתי פעילויות שונות ביישוב ובמועצה. קיבלתי המון אחריות יחסית לנער בגיל 18, ויצרתי קשרים אישיים עם חניכים שחלקם נשמר עד היום. תוך כדי הצבא, הייתי מרבה לבקר אותם ברגילות ולשמש להם מעין "יועץ" לקראת הגיוס. אחת החוויות המכוננות בחיים שלי הייתה במהלך מארב בעזה, שם הודיעו לי שאחד החניכים שהיו קרובים אלי ביותר, נפטר בתאונה מצערת. במשך שלושה ימים לא יכולתי להגיע לשבעה כיוון שלא היה מי שיחליף אותי. ארבע שנים מאוחר יותר, במהלך שירות מילואים, התקשרה אליי אימו של הילד וסיפרה שמצאה בחדרו את המזכרת שהשארתי לו בסוף השנה, וביקשה שאגיע לערב שהמשפחה מארגנת לזכרו.

במקביל ללימודים שעליהם אספר בהמשך, אני עובד כרכז חינוכי בכפר הילדים "מגדים" במגדל העמק. כחלק מהתפקיד, אני מרכז שלושה משפחתונים אשר מנוהלים ע"י אם-בית, כאשר אני מופקד על הצד הלימודי, בעיות משמעת, יחסים אישיים בין חניכים, חוגים ובעיות אישיות. בנוסף על-כך, בגלל הרקע שלי בתנועת נוער, ביקשתי להיות אחראי על פעילויות השכבה שמתקיימות לכל גיל אחת לשבוע. אני מנחה את הש"שים של הכפר בבניית הפעילות, וחושב ביחד איתם על פתרונות לבעיות שעולות לפעמים. לאלה מתווספים גינת ירק שאותה אני מטפח עם החניכים והש"שים, ותוכנית "אני וגופי" שעוסקת במיניות בריאה.

באורנים, אני כאמור לומד חח"ק ואזרחות. השילוב בין השניים מאפשר לי ללמוד נושאים שמאוד נוגעים לעבודתי ולתחומי העניין שלי. אני אוהב במיוחד את ימי שני, שבהם כל הקבוצה של מל"ח לומדת ביחד- נוצר שיח חינוכי ברמה גבוהה עם הרבה ניסיון בכיתה. את לימודי האזרחות אני אוהב כי הם מאוד "ערים"- נוגעים בענייני היום-יום ומעוררים מחלוקת ודעתנות.

לסיום, ביקשו שאתייחס לחלומות לעתיד. אני חושב שהם תמיד קשורים למצב שבו אני נמצא כרגע. בזמן הצבא-חלמתי להשתחרר, וכשהשתחררתי- חלמתי שאני יושב על חוף מבודד בהודו, עושה מדורה ערב ובונה ארמונות בחול כל היום. גם את זה הגשמתי, אבל כשהייתי שם חלמתי שאני עובד עם ילדים ולומד דברים שבאמת מעניינים אותי. זה בדיוק מה שאני עושה היום, וקצת קשה לי לחשוב מה התחנה הבאה, אתם מוזמנים לתת רעיונות…

תגובה אחת

  1. מאת אורי חן:

    היה מאוד מעניין להכיר אותך מצדדים אחרים באמצעות הכתבה ! היה מעניין מאוד! ואל תפסיק לחלום… תמצא משהו ותעוף עליו :-)

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>