הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

28 מרץ, 2014 פורסם ב מה בקמפוס, מל"ח חולמים חינוך
אין תגובות

למרות הקושי חזרה ללמוד

לילך קורן, סטודנטית במסלול מל"ח, חזרה להשלים את התואר לאחר כמה שנות הפסקה, בתקווה ללמד אנגלית בבית ספר יסודי

 קורן לילך

שמי לילך קורן, נשואה ואם לשלושה, מתגוררת בקיבוץ רמות מנשה. נולדתי בקיבוץ וגדלתי שם כל חיי. לאחר הצבא יצאתי לעבודה ולטיול במזרח הרחוק ובברזיל. אל הטיול במזרח הצטרף מי שהיום הוא בעלי ויחד עבדנו שנה ביפן. לאחר ביקור משפחתי בברזיל חזרנו לקיבוץ והתחלתי לעבוד בחינוך בגיל הרך. עבדתי שנים אחדות בתחום הגיל הרך כסייעת בגני חובה של מערכת החינוך בקיבוץ עד שהרגשתי שובע מהתפקיד.

לאחר לידת בתי הראשונה התחלתי את לימודיי באורנים, אך מסיבות שונות החלטתי להפסיק את הלימודים אחרי השנה הראשונה. בעקבות עבודתי בגן חובה נחשפתי לקשיים של ילדים בתחומים שונים והבנתי שתחום רכישת השפה, הקריאה והכתיבה מאד מעניין ומושך אותי. מאחר ורציתי לקבל השכלה בתחום ולטפל בקשיי למידה של ילדים, למדתי קורס העשרה אינסטרומנטלית לפי שיטתו של פר' ראובן פוירשטיין ולאחר מכן אבחון דינמי-דידקטי לפי גישתו – התנסות בלמידה מתווכת. מיד בסיום הקורס התחלתי לעבוד עם ילדים עם קשיי למידה ולעזור להם לרכוש מיומנויות שפה, קריאה וכתיבה.

לפני כשנתיים התחלתי לעבוד כסייעת של כיתת חינוך מיוחד בבית ספר  תיכון "מגידו" ובמקביל, החלטתי לחזור ולסיים את התואר ואת תעודת ההוראה (שפה וספרות אנגלית). התקבלתי לתכנית מל"ח וכיום אני נמצאת בשנה האחרונה ללימודיי. למרות כל הקושי ועומס הלימודים אני מרגישה שעשיתי את הדבר הנכון ולא ויתרתי על השלמת התואר, למרות הגיל וכל העיסוקים הנלווים של החיים – עבודה, משפחה, פרנסה וכדומה. המסגרת הלימודית של מל"ח ושל התואר בכלל, נתנה לי ראייה רחבה וכלים להתמודדות עם אתגרים חינוכיים של המערכת בכלל ושל הילד בפרט.

בתקווה לסיים את הסטאז' וללמד אנגלית בבית הספר היסודי, אמשיך במקביל לעבוד עם ילדים ונוער בעלי קשיי למידה (באנגלית ובעברית) ואעזור להם להאמין בעצמם וביכולותיהם. ה"אני מאמין" שלי רואה בכל קושי של ילד אפשרות לשינוי ולצמיחה. כל מה שצריך הוא לטעת בילד את הניצנים שיביאו לשינוי ואת האמונה בעצמו.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>