הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

13 מרץ, 2014 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

כנס לכבודו של חתן פרס ישראל לחינוך

במכלל אורנים נערך כנס לכבודו של חתן פרס ישראל לחינוך,  פרופ' חיים אדלר. לכנס הגיעו בכירים במשרד החינוך לדורותיהם, כולל המדען הראשי של המשרד, ראשי קרן מנדל וקרן רש"י, חוקרים ומרצים מכל רחבי הארץ ופרופ' אדלר בעצמו

המכללה האקדמית אורנים ערכה כנס רב משתתפים לכבודו של אושיית החינוך, פרופ' חיים אדלר (85), חתן פרס ישראל לחינוך (2006), שהקדיש את חייו למען קידום החינוך וההשכלה בעיקר בקרב אוכלוסיות חלשות, נוער במצוקה, תושבי הפריפריה ועולים חדשים. לכנס הגיעו בכירים במשרד החינוך לדורותיהם, כולל המדען הראשי של המשרד, ראשי קרן מנדל וקרן רש"י, חוקרים ומרצים מכל רחבי הארץ, וכמובן פרופ' אדלר עצמו, שאמר למראה האורחים הרבים: "לא לוקחים בחשבון שמתרגשים מאוד גם בגיל 85".

הכנס עסק ברפורמות בחינוך, באתגרים העומדים בפני מחנכים ובתפקיד המדינה, הקהילה והרשות המקומית למען האוכלוסיות המוחלשות בחברה. יצוין כי את הכנס יזמה נשיאת המכללה, פרופ' יערה בר-און.

המדען הראשי של משרד החינוך, ד"ר עמי וולנסקי: "אין קשר בין הישגים אקדמיים ובין מצב כלכלי. היכולת האינטלקטואלית לא נמצאת רק בשכבות המבוססות. אם ייפתחו עוד מוסדות אקדמיים בפריפריה, יהיו שם עוד בעלי תואר שלישי".

גם פרופ' אדלר התייחס לנושא: "לא ייתכן לדבר על רפורמה, שאני בהחלט מזדהה איתה, מבלי לקחת בחשבון את הקבוצות החלשות, את השכבה של הילדים שבאה מהפריפריה. צריך להקצות לכך משאבים. במצב הנוכחי נמאס למעמד הביניים לתמוך בחלשים. אני לא אוהב את כל אולימפיאדות הידע שמודדות היום את הישגי התלמידים. כך הילדים לומדים רק למען הבחינה. אני אוהב את הלימוד המשמעותי ששר החינוך מנסה להחדיר, אבל אז צריך להגדיר מהו המשמעותי".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>