הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

31 מרץ, 2014 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

הצלחה בימתית

רועי רשקס

 מחזה שכתב מרצה מאורנים הועלה בתיאטרון הבימה. המחזה החדש, "עת דודים", נכתב על ידי רועי רשקס, עפ"י ספרה של מירי ורון. המחזאי הינו חתן פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים, שכ-50 מחזות שכתב עלו על במות שונות

תיאטרון הבימה מעלה החודש מחזה חדש, "עת דודים", שנכתב ע"י רועי רשקס, מרצה במכללת אורנים, עפ"י ספרה של מירי ורון. המחזה מתרחש בלב תל אביב בשני פרקי זמן, באמצע שנות ה-30 ובהפוגה הראשונה במלחמת השחרור ומעט אחריה.

המחזה מגולל את סיפורה של ה"מאמא" (ליה קניג), אם משפחה דומיננטית, שעלתה ארצה עם שלושת ילדיה מהעיר מינסק. היא מנהלת ביד רמה את חייהם של ילדיה ובני זוגם, ולפעמים אף מעירה לריבונו של עולם כשטעה לדעתה. היא עושה כל זאת בהומור, עוקצנות, ובעיקר בנאמנות אין קץ לצאצאיה במאבקיהם מול שאר העולם. הדרמות המשפחתיות מתרחשות בצל האירועים היסטוריים, מימי העלייה החמישית ועד למלחמת השחרור. השמחה וההתרגשות על הקמת מדינה לעם היהודי לאחר 2000 שנות נדודים, מעורבת בכאב הנורא של המחיר שאותו אנו משלמים עד עצם היום הזה.

במאי המחזה הינו איציק ויינגרטן, ולצידה של קניג מופיעה שורה ארוכה של שחקנים מובילים, ובהם רוברטו פולק, אלון נוימן, טלי אורן, תומר שרון ואמנון וולף.

רשקס, בן 52 מקיבוץ סאסא, בוגר החוג לתיאטרון של אוניברסיטת תל אביב, הינו סופר, מחזאי ומרצה במכללה האקדמית לחינוך אורנים. עד כה כתב יותר מ-50 מחזות שעלו על במה מקצועית, ובהם "חלום ערבי", שזכה במקום הראשון בפסטיבל עכו, "בואי כלה", שהוצג בפסטיבל ברלין, ו"בוא", שהוצג בפסטיבל תיאטרונטו. יצוין כי רשקס הינו חתן פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים לשנת 2001, זוכה פרס ברנשטיין למחזה מקורי (1999), זוכה פרס קיפוד הזהב (2012) ומחזאי השנה על כתיבת ההצגה "יאללה בית"ר".

צילום באדיבות המכללה

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>