הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

19 מרץ, 2014 פורסם ב מה בקמפוס, מל"ח חולמים חינוך
אין תגובות

העולה שהפכה למדריכת עולים

 אנסטסיה

אנסטסיה רוזנצוויג, סטודנטית במסלול מל"ח לחינוך חברתי-קהילתי וסוציולוגיה

שמי אנסטסיה רוזנצוויג. אני בת עשרים ושתיים. עליתי לארץ מקזחסטן בשנת 2005 בפרויקט נעל'ה (נוער עולה לפני הורים) לכפר הנוער "ימין אורד" הממוקם בהר הכרמל. גרתי ולמדתי בכפר כארבע שנים, שבמהלכן יצרתי קשרי חברות עמוקים ומשמעותיים שמלווים וילוו אותי לעוד שנים רבות. כמו כן השתתפתי בחוגים ועברתי חוויות שעיצבו את עולמי הפנימי. ובמקביל התמודדתי עם קשיי הסתגלות וקליטה בתרבות הישראלית שהייתה לי זרה ולא ברורה בימים ההם, אך בתהליך אטי ומרתק השתלבתי לבסוף בפסיפס הישראלי. אחרי שסיימתי שם את לימודיי התגייסתי לצבא ושם שרתי בתפקיד בו הכוונתי מתנדבים לצה"ל. אחרי השירות חזרתי לעבוד בכפר "ימין אורד" בתור מדריכה. בזמני הפנוי אני חובבת אומנות, ספורט ובישול.

יש לי עשרים וארבע חניכות מדהימות שהגיעו מברית-המועצות ללא משפחה. הן עוברות בכפר תהליך מורכב וחשוב, רווי בקשיים וחוויות מגוונות, שבסופו הן מתאקלמות לנוף הישראלי. לשמחתי יש לי קשר אישי וחם עם כל אחת מהן.

בשלוחה דרומית זו של הר הכרמל אני חווה התנתקות מהעיר, מהצפיפות, מהרעש, מההצפה הבלתי פוסקת של החושים ולעומתם יש הרגשה של נחת ושלווה מדיטטיבית.

התכנית החינוכית של "ימין אורד" מבוססת על יסודות יחודיים כגון: מתן כלים להתמודדות במצבי לחץ שונים, אהבת הארץ והעם היהודי ופיתוח רגש השייכות לארץ ולמדינה.

השנה התחלתי ללמוד במכללת "אורנים" תואר ראשון לחינוך חברתי-קהילתי וסוציולוגיה.

תחומים אלו מעניינים אותי ונוגעים בצורה ישירה לתפקידי כמדריכה בכפר נוער. אני מרגישה שבמסגרת הקורסים השונים ב"אורנים" אני מקבלת כלים חשובים ונפלאים שמשדרגים את יכולות ההדרכה והפדגוגיה שלי.

השאיפה שלי היא לפתח כישורים אקדמיים איכותיים ולרכוש מטען ערכי-חברתי, שבעזרתם אוכל לחולל שינויים חשובים בתחום החינוך בארץ ולעזור לנוער בהעצמה והגשמה עצמית.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>