הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

5 מרץ, 2014 פורסם ב מה בקמפוס, מל"ח חולמים חינוך
תגובה אחת

הנס של דורון

דורון יבלונקה, סטודנטית שנה ראשונה במסלול מל"ח

 דורון

קוראים לי דורון יבלונקה. לפני עשרים וארבע שנים הגעתי לאוויר העולם, מוקדם מדי מהצפוי (שלושה חודשים לפני הזמן) ונחשבתי בגדר נס ולכן החליטו הוריי לקרוא לי בשם דורון, המתנה שלהם.

אני ילדת סנדוויץ' בין שני אחים אדירים, ובת לשני הורים מקסימים. גדלתי בנצרת עילית, בבית שבו אמא שלי תמיד דאגה שיהיה חם ומזמין. הוריי תמיד דאגו להנחיל לאחיי ולי את המשפחתיות ואת ערך החברות.

לאורך שנותיי בבית הספר, מהיסודי ועד התיכון, תמיד מצאתי את עצמי מתעסקת ופועלת בתחום ההדרכה, ועד היום זהו המקום שמספק אותי ונותן לי להרגיש משמעותית ומשפיעה.

מכיתה ד' אני רוקדת בלהקת המחול של נצרת עילית, "האירוס הנצרתי", הבית השני שלי. חוץ ממקום לרקוד בו, הלהקה הקנתה לי ערכים כמו חברות, אחריות, אהבת הארץ והאנשים בלהקה היו לי כמשפחה נוספת. בזכות הלהקה טיילתי והופעתי בארץ ובהמון ארצות בעולם ביניהן: מקסיקו, אוקראינה, הולנד ועוד. כמו שהבנתם, החשיבות של הלהקה מבחינתי היא מעבר לריקוד עצמו, היא מהווה עבורי מקום לפרוק את עול השבוע, להתנתק ופשוט ליהנות. ישנו משפט שאני מאוד מאמינה בו שאמר הכוראוגרף של הלהקה שלי, והוא מלווה אותי לאורך חיי: "העוסק באמנות לא יעסוק באלימות".

לאחר התיכון התגייסתי לצבא וכמובן חשבתי ששם אמשיך לעסוק בהדרכה, אך הוצבתי ברמת הגולן, לשמחתה של אמי שהייתה קצינה בצה"ל במשך עשרים וחמש שנה, והתעקשה שזהו המקום שיאתגר ויחשל אותי. הוצבתי בתפקיד העוסק במחשוב. בהתחלה התנגדתי מאוד והתעקשתי להחליף תפקיד, אך לבסוף מצאתי את מקומי, בזכות האנשים שהיו איתי בצוות וגם שם הצלחתי להרגיש שאני מסוגלת להשפיע ולשנות בדרך שלי.

לאחר שחרורי מצה"ל, בער בי הצורך לחזור להדריך ומצאתי את עצמי ביישוב הקהילתי שמשית. אני עובדת שם כבר שלוש שנים כרכזת נוער. במהלך תפקידי יצרתי קשרים אישיים עם הילדים ועם ההורים, עברתי הרבה חוויות והתמודדתי עם אתגרים שחישלו אותי וגרמו לי להבין עד כמה זה חשוב החינוך והחינוך הבלתי פורמלי בפרט, שהוא חלק בלתי נפרד ממי שאני.

אני גרה כיום עם חבר שלי ועם הכלבה שלנו (פריס הקטנה) בקריית חרושת. השנה התחלתי ללמוד במסלול מל"ח, מסלול ייחודי שמאפשר לסטודנטים להמשיך לעבוד ולהתפתח בחינוך הבלתי פורמלי לצד לימודים אקדמיים – בדיוק המסלול בשבילי. בחרתי לשלב גם את תחום התקשורת לאחר שנחשפתי לעולם המרתק הזה בתיכון שבו למדתי במגמת תקשורת.

חלומי הוא להצליח להגשים את שאיפותיי ורעיונותיי בתחום החינוך, עד אז אאחל לעצמי (ולכם) להיות מאושרת ושלמה עם כל בחירה שאעשה, להיות מוקפת באנשים טובים והכי חשוב לשמור על החיוך.

תגובה אחת

  1. מאת אורי חן:

    אהבתי מאוד! :-)

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>