הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

28 מרץ, 2014 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

בגרות בעין הסערה: יום עיון במכללת אורנים

שר החינוך, שי פירון, שהודיע בתחילה על כוונתו להגיע לכנס, נאלץ לבטל את השתתפותו. פרופ' קארו: "המחשבה של השר על הפחתת הבגרויות היא צעד נכון"

מרצים, סטודנטים ואנשי חינוך, שהגיעו היישר מה"שטח", גדשו את אולם הכנסים של מכללת אורנים ביום עיון מרתק, שעסק כולו בנושא הבגרויות. במהלך יום העיון נדונו סוגיות שונות סביב הנושא, ובהן האם אפשר לוותר על הבחינות ואם ניתן בכלל למדוד למידה.

הנושא ששר החינוך, הרב שי פירון, העלה על סדר היום הציבורי, היה העניין המרכזי, אך השר עצמו, שהיה אמור להיות הדובר המרכזי בכנס, נאלץ לבטל את השתתפותו. גם ללא השר, היה דיון מרתק, שבמהלכו נשאלו שאלות רבות, אך לא ממש נמצאו תשובות.

המתמטיקאי פרופ' יאיר קארו סיכם את הדיונים ואמר: "המחשבה של השר על הפחתת הבגרויות היא צעד נכון למציאת איזון חדש בין למידה למדידה". פרופ' קארו הוסיף כי בכל העולם ישנה אי שביעות רצון ממדידת הלמידה, אך טרם נמצאה לה חלופה.

המורה, הסופר והמשורר פרופ' משה יצחקי, אמר ביום העיון: "אפשר להגיע להישגים נפלאים גם ללא בחינת בגרות. אני ההוכחה לכך: אין לי בגרות, סיימתי בית ספר בכיתה י', את הבגרות שלי עשיתי כמכונאי באונייה מולדת, ולאקדמיה הגעתי בגיל 30, ללא בחינת בגרות". יצחקי הוסיף כי את מקצוע הספרות מתבקש ללמד ללא בחינות בגרות.

עבדאללה חטיב, מנהל תיכון באחד היישובים הערביים, אמר כי במגזר הערבי סוגדים לבחינות הבגרות, והוסיף כי "לא רק שם, שהרי כולנו יודעים שמנהלי תיכון מוערכים עפ"י תוצאות בחינות הבגרות של תלמידיהם".

בהמשך סיפרה מנהלת בית חינוך רמות חפר, ברוריה סלע, על ניסיונה כמנהלת בבית ספר שבו אין בגרויות.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>