הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

27 פברואר, 2014 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

ערב שירי נעמי שמר בכפר הנוער רמת הדסה

זהו הערב השמיני המתקיים בכפר, בו נבחר יוצר ישראלי ללימוד מורשתו ויצירותיו. אל הערב החגיגי הגיעו גם הורי החניכים, מתנדבים בכפר והצוות החינוכי

חניכי כפר הנוער רמת הדסה שבקרית טבעון הפכו בשנים האחרונות למומחים בתחום השירה העברית: הם ביקרו בחצר כנרת וב"דקל שפל צמרת" עם שירת רחל, ביקרו בביתו של אהוד מנור בבנימינה כשלמדו את שיריו, טיילו בתל אביב עם שירי לאה גולדברג ואפילו נפגשו בכפר הנוער עם יורם טהרלב. ביום רביעי שעבר המשיכו החניכים את המסע, כאשר הפעם הקדישו ערב מיוחד לשיריה של כלת פרס ישראל נעמי שמר.

זהו הערב השמיני המתקיים בכפר, בו נבחר יוצר ישראלי ללימוד מורשתו ויצירותיו. השנה נבחרה שמר להיות הנושא השנתי הנלמד, כאשר מתחילת השנה למדו החניכים על הפזמונאית האהובה, הכירו את שיריה והפליגו בזמן כדי להבין מהו הרקע לכתיבת שיריה, שרבים מהם מהווים את פסקול המדינה.

במהלך הערב החגיגי, שנערך בהשתתפות הורי החניכים, מתנדבים בכפר והצוות החינוכי, הפליאו חניכי רמת הדסה בביצוע השירים וקטעי ההמחזה, כאשר השיא היה ביצוע משותף של השיר "ירושלים של זהב", יחד עם המורה להיסטוריה ותנ"ך, ד"ר שמואל יוסף. החיילות המשרתות בכפר ריגשו את המשתתפים כשביצעו את השיר "פגישה לאין קץ" ובסיום הערב, כמיטב המסורת הכפרית, חבר צוות הכפר יחד עם החניכים כדי לבצע את השיר "אצלנו בחצר".

בסיום הערב הגיעו המשתתפים לחדר העיון של הכפר ונהנו ממטעמי החניכים שהוכנו במטבח הלימודי, כחלק ממגמת המלונאות הנלמדת בכפר, וכן התרשמו מתוצרתם של החניכים במרכז היזמות ומציורי החניכים המרשימים.

עו"ד אריה סער מחברת אראלים, חבר קבוצת המנהיגות של הרוח הישראלית, התומכת בחבורת הזמר של הכפר ומלווה אותה במשך שנים, סיכם ואמר ששירתם הנפלאה של החניכים ממלאת את לב כולם בתקווה ואיחל לחניכים להמשיך ולשיר.

יצוין כי בכפר הנוער רמת הדסה מתחנכים כ-300 בני נוער, המגיעים אליו על רקע קשיים שונים במימוש הפוטנציאל הטמון בהם. אוכלוסיית החניכים מורכבת מילדי עולי חבר העמים, יוצאי אתיופיה וילידי הארץ. מרבית משאבי הכפר מושקעים בבניית תוכנית אישית לכל תלמיד במטרה לצמצם את הפערים הלימודיים ולאפשר לבני הנוער לסיים 12 שנות לימוד עם תעודת בגרות ולהתגייס לצה"ל. הכפר מתגאה בהישגי חניכיו בבחינות הבגרות העומדים על 60% ובנתוני הגיוס לצה"ל העומדים על יותר מ-90%. הנהלת הכפר והצוות המקצועי שלו משקיעים את כל מרצם לטובת רווחתם האישית של הילדים ומימוש הפוטנציאל הגלום בהם. כיו"ר הכפר משמש אבי נאור, המלווה אותו ב-13 השנים האחרונות.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>