הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

9 פברואר, 2014 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

עד כאן: המועצה ביטלה השכרת אולם לטובת אסיפה עם בן ארי

ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי ביקש לערוך כנס תמיכה בתלמידה ספיר סבח ונגד "החבורה הבוגדנית של אדם ורטה". אריאלי: "כנס מסוג זה לא יתקיים. יש בו קריאה המשתמעת לאלימות"

המועצה המקומית קרית טבעון ביטלה את השכרת אולם שלהבת שברחוב סמטת הלבנה לטובת כנס שאירגן איש תנועת כך לשעבר, מיכאל בן ארי, וזאת לאחר שהמועצה טענה כי במודעה שהזמינה את הציבור לכנס היתה קריאה משתמעת לאלימות.

בן ארי, חבר כנסת לשעבר, מעורב בקמפיין שמנהלת התלמידה ספיר סבח נגד המורה אדם ורטה, ופרסום מכתבה בדף הפייסבוק של בן ארי גרם לפרסום הנרחב של הפרשה בכלי התקשורת הארציים. לאחר שרשת אורט החליטה שלא לפטר את ורטה, ולאחר שסבח הודיעה כי אין בכוונתה להגיע לבית הספר, החליט בן ארי לקיים בקרית טבעון כנס תמיכה בתלמידה.

במודעות שקראו לציבור להגיע לערב, שתוכנן כאמור להתקיים באולם שלהבת, נכתב: "כולנו ספיר סבח, ערב הוקרה לספיר סבח". בין השאר נכתב במודעה: "כולנו באים לתת מענה יהודי נאמן לחבורה הבוגדנית של אדם ורטה! כולנו באים לתת גיבוי לנוער העתיד של עם ישראל, שיהיו זקופי קומה ונאמנים לעמם וארצם". בפלייר צוין כי אורחי הכנס יהיו "קצינים וחיילים, אנשי ציבור ומשפחת סבח".

רבים מתושבי הקריה שנחשפו לפלייר הביעו זעזוע עמוק. חברת המועצה נאווה סבר פנתה במכתב בהול לראש המועצה, דוד אריאלי, בו ציינה: "זכותו של כל אדם להביע את דעתו, אך הפרוספקט המצורף הוא הסתה פרועה, ונוכחנו בעבר לאן יכולה הסתה מסוג זה להגיע. ראוי היה לקיים דיון ציבורי בו יוצגו עמדותיהם של כל הצדדים, ולא כנס הסתה חד צדדי שכזה. מדוע המועצה נותנת לכך יד ומאפשרת לקיים את המפגש במועדון שלהבת? קיום האירוע באולם השייך/ממומן ע"י המועצה, עלול להתפרש כתמיכה של המועצה והעומד בראשה בדעותיו הקיצוניות של מיכאל בן ארי. אבקש את התערבותך המיידית לביטול האירוע המתוכנן באולם שלהבת ו/או בכל אתר ציבורי אחר השייך/ממומן ע"י המועצה המקומית טבעון, כלומר ע"י כלל תושביה (כולל אלה המכונים חבורה בוגדנית)".

יצוין כי עוד לפני פנייתה של סבר, פעל אריאלי לביטול הכנס באולם שלהבת. במכתב התגובה כתב ראש המועצה: "כנס מסוג זה לא יבוצע משום שיש בו קריאה משתמעת לאלימות. אין מניעה שיעשו זאת בבית פרטי, אבל זה בהחלט לא יקרה במקום שיש בו אלמנט ציבורי. אילו הפרוספקט היה שונה, אפשר ולא הייתי מתערב, אבל בנסיבות שנוצרו, אני מסכים שיש בעיה, מה גם שיש חשש שיבואו אנשים מכל הארץ, וזה גם מחזק את החשש להתלהמות ולאלימות".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>