הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

14 פברואר, 2014 פורסם ב מה בקמפוס, מל"ח חולמים חינוך
אין תגובות

התשוקה לחנך

 טל גלעין סטודנט שנה א' במסלול מל"ח, חח"ק וגיאוגרפיה

 טל

שמי טל גלעין (עיברות של גלמן), נולדתי בקיבוץ חמדיה שבעמק בית שאן ב-30.10.1987. גדלתי בקיבוץ עם כל משפחתי המורחבת עד גיל שתיים-עשרה והייתי מאוד מחובר לקיבוץ ולחיים שבו.

בכיתה ז' בחופש הגדול, עברנו כל המשפחה לכפר תבור שנמצא בגליל התחתון. בחטיבת הביניים ובתיכון למדתי בבית הספר החקלאי כדורי במגמת תקשורת ותאטרון.

מאז שהייתי מאוד קטן שיחקתי כדורסל וזאת הייתה האהבה הגדולה שלי, אך היא הייתה במקום השני, שכן המקום הראשון הוא טיולים בישראל.

מעולם לא חשבתי לעסוק בחינוך ושזה יהיה משהו שאני כל כך אוהב, אך בכיתה י"א התחלתי לעבוד קצת בחינוך של כפר תבור. "הסוויץ'" העיקרי לכיוון החינוך קרה בשנת שירות שעשיתי לפני הצבא, בפנימיית בית בנוער התל אביב, שם עבדתי עם נוער בסיכון בכיתות י"א-י"ב.

בסוף שנת השירות התגייסתי לצבא וכבר בצעדיי הראשונים כמפקד, התחברתי הרבה יותר ל'נישה החינוכית' ולאנשים שאיתי, ופחות לעיסוק המקצועי-צבאי.

בסוף תקופת הקבע שלי כמ"פ כבר התגבשה דעתי והיה לי ברור שארצה לעסוק בחינוך. בחרתי לא להמשיך עוד בצבא אלא ללכת לעסוק במה שבער בגופי כל תקופה זו.

לאחר שהשתחררתי עבדתי כמדריך בפנימייה שבה עשיתי שנת שירות, ובמקביל בעבודות עץ כתחביב משני. בתקופה זו, קיבלתי את ההחלטה לקחת את האהבה הזאת צעד קדימה ולהעשיר את הידע במקביל לעבודה החינוכית.

כיום אני עובד כמדריך חברתי במכינה הקדם צבאית "גל" (על שם מיכאל גל) בחיפה, קריית אליעזר, וסטודנט שנה א' במל"ח (חח"ק וגאוגרפיה).

השאיפה העיקרית שלי להמשך היא שהתשוקה לחנך תמשיך לזרום בדם. נוסף לכך יש לי חלום קטן, להקים מוסד חינוכי כלשהו בנגב, שתהיה לו נגיעה באיזושהי דרך לנוער בפזורה הבדואית.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>