הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

11 פברואר, 2014 פורסם ב מה בקמפוס
תגובה אחת

סטודנטית מאורנים הגיעה לשלב הסופי בתחרות ליצירה דוקומנטרית ע"ש פרלוב

שירי מנשה 1

שירי מנשה

שירי מנשה מקרית טבעון, שהינה אחת מחמשת המועמדים הסופיים לקבלת הפרס, הגישה את תסריט הסרט "חצויה" העוסק בסטודנטית במכללה, ילידת לבנון

שירי מנשה, סטודנטית לתקשורת וספרות במכללה האקדמית לחינוך אורנים, הינה אחת מחמשת המועמדים הסופיים בתחרות ליצירה דוקומנטרית ע"ש דוד פרלוב, שנערכה השבוע לציון עשר שנים לפטירתו. מנשה, בת 23 מקרית טבעון, נענתה ל"קול קורא" ושלחה את סרט הגמר שלה לתחרות, ממש כמו עשרות סטודנטים אחרים לתקשורת וקולנוע מכל רחבי הארץ. "חצויה", סרטה הדוקומנטרי של מנשה, שאורכו כעשר דקות, מגולל את סיפורה של סחר אל-ג'לאד, סטודנטית בת צד"ל, הלומדת גם היא באורנים.

מנשה: "סחר חצויה בין ישראל ללבנון, שני עמים, שתי תרבויות, שני צדדים של גדר אחת. בסרט היא משחזרת את החורף האחרון שלה בלבנון, כשהיתה בת חמש. סחר נזכרת בסערות, בשלגים ובבני דודיה, ולאחר מכן מדברת על המציאות החדשה שנכפתה עליה בפתאומיות. אביה הוא חייל צד"ל לשעבר, ויחד עם משפחתה הקרובה, היא נאלצה לחצות את הגבול לישראל. סחר הספיקה לארוז כמה בגדים ואלבום תמונות, כאשר את הדובי שלה שכחה מאחור. ממדינה שרואה בהם בוגדים, היא עברה למדינה אחרת, שאזרחיה גם הם לא תופסים אותם אחרת. בישראל, חיילי צד"ל ומשפחותיהם, שסייעו לצה"ל בלבנון, עדיין נחשבים לבוגדים. הם חיפשו כאן עתיד טוב יותר, אך בליבם, ובליבה של סחר, נמצאת תמיד התקווה לעבור למקום אחר".

קרן פרלוב הוקמה בשנת 2004, כחודש לאחר מותו של דוד פרלוב, שיצירתו החשובה ביותר, "יומן", אסופה של סרטים דוקומנטריים שצילם במשך עשר שנים, מהווה אבן יסוד של הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי. הקרן נוסדה במטרה לעודד ולתמוך בסטודנטים צעירים העוסקים ביצירה תיעודית ולשמר את משנתו הקולנועית של פרלוב, שראה בעשייה הדוקומנטרית את תכלית חייו.

כמדי שנה מקיימת הקרן תחרות יצירה דוקומנטרית על שמו של הבמאי, כאשר הסטודנטים מוזמנים להגיש הצעות לסרטים דוקומנטריים. מתוך ההצעות נבחרות מדי שנה חמש הטובות ביותר שעולות לשלב הגמר. חמשת הזוכים התמודדו על מענק הקרן במסגרת אירוע ההוקרה השנתי לפרלוב, שנערך השבוע בסינמטק תל אביב. השנה נמנו על חבר השופטים העיתונאית אילנה דיין והבמאי לאון פרודובסקי ("חמש שעות מפריס"), אליהם הצטרפו כמדי שנה נציג קרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות, יואב אברמוביץ', מנהלת דוקו ואקטואליה של שידורי קשת, עדי גרתי, והעורכת והמפיקה יעל פרלוב, בתו של דוד.

תגובה אחת

  1. מאת מירה טנצר:

    שבחים על הבחירה בנושא, שיש בו רגישות וקשב לאחר ומודעות למורכבות של "איזורי הספר האנושיים".
    בהצלחה!
    מירה

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>