הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

4 ינואר, 2014 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

שת"פ בין התאחדות המלאכה והתעשייה ו"אורנים"

ההתאחדות מסייעת לסטודנטים הלומדים ייעוץ ארגוני לאתר מפעלים בהם יוכלו לבצע את עבודת הפרקטיקה שלהם.  אחת הסטודנטיות: ללא עזרת ההתאחדות, לא היינו מצליחים

שיתוף פעולה ייחודי החל בין התאחדות המלאכה והתעשייה חיפה והצפון לבין מכללת אורנים בקרית טבעון לשם ביצוע תהליכי אבחון ארגוני במפעלים שהינם חברים בהתאחדות. במסגרת שיתוף הפעולה החלו לאחרונה שלושה סטודנטים הלומדים ללימודי תואר שני בייעוץ ארגוני ב"אורנים", בביצוע תהליך של אבחון והתערבות ארגונית במפעל קליר אוטומציה בע"מ שבמגדל העמק, המעסיק כ-40 עובדים וחבר בהתאחדות. הקשר נוצר בתיווכו של מנהל קשרי חברים של ההתאחדות, יועץ שר התמ"ת לשעבר, דב סלמן, לאחר שהסטודנטים קטרין רודנקו, אסואר מובארקי ועאמר סכראן, פנו להתאחדות בבקשה להפנות אותם למפעל בו יוכלו לבצע את תהליך האבחון וההתערבות כחלק מדרישות התואר. בעקבות זאת יצר סלמן קשר עם בעל מפעל קליר אוטומציה, חיים שמר, והתהליך יצא לדרך. מטרת התהליך הארגוני הינה זיהוי מאפייני הארגון התורמים לשימור או הגדלת מספר העובדים המקצועיים ובניית דרך אפקטיבית ועילה לשימור/גיוס כוח אדם מיומן למפעל, כאשר הסטודנטים מבקרים במפעל ובין השאר מראיינים מנהלים ועובדים. בשבוע שעבר ביקר במפעל שבמגדל העמק מנכ"ל ההתאחדות, יוסי אשכנזי, יחד עם סלמן, שהתרשמו מקרוב מהתהליך. הבעלים של מפעל קליר אוטומציה, חיים שמר, והמנכ"לית הילדה שמר, אירחו את אשכנזי וסלמן והציגו בפניהם כמה מהמוצרים הבולטים. כמו כן עלו על הפרק מספר נושאים לדיון, ובהם מצוקת כוח האדם.

אשכנזי: "שמחנו לעזור גם לסטודנטים וגם למפעל החבר בהתאחדות. מבחינתנו, מדובר בסוג של פיילוט שיהווה פתח לשיתופי פעולה דומים בעתיד". יו"ר ההתאחדות המלאכה והתעשייה בחיפה והצפון, יוסי בן שושן, המשמש סגן נשיא ההתאחדות בישראל, בירך אף הוא על שיתוף פעולה.

אחת הסטודנטיות, קטרין רודנקו: "בלי עזרת ההתאחדות, לא היינו מצליחים להגיע למפעלים לביצוע התהליך. אני מודה ליוסי אשכנזי ולדב סלמן על הסיוע, ולבעל המפעל, חיים שמר". שמר אמר כי מדובר במהלך חכם, זאת מכיוון שלסטודנטים קשה מאוד להגיע בכוחות עצמם. אשכנזי וסלמן הבטיחו לעמוד בקשר עם המפעל והסטודנטים בהמשך תהליך האבחון.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>